Danskene og tyskerne planlegger en 19 kilometer lang bro med firefeltsvei over Femernbeltet i Østersjøen: Les saken her
Med en slik bro vil det ta rundt ni timer å kjøre fra Norge til Tyskland.
Men nå kan man komme til å erstatte broen med en senketunnel, som blir 600 millioner danske kroner billigere.
Det ble kjent under et møte mellom transportminister Hans Christian Schmidt og partiene i Folketinget.
Tunnelen faller i pris
Femernbroen mellom danske Rødby og tyske Puttgarden er blitt dyrere underveis i prosjektet, og har økt fra 33 til 38,5 milliarder danske kroner, ifølge Danmarks Radio.
Broen må blant annet sikres mot skipskollisjoner, funderes med pæler, sikres med vindskjermer mot vestlig vind.
Tunnelen er derimot blitt billigere over tid, og har gått ned fra 41 til 37,9 milliarder kroner. Elementene i senketunnelen er blitt standardisert, tunnelen er gjort en kilometer kortere og man har endret ventilasjonen så man unngår å bygge en kunstig øy.
I januar blir det avgjort hva man velger. Og enkelte vil fremdeles ha broen.
– Fordi den er så pen, sier sosialdemokrat Magnus Heunicke.