Autodesk AB er hovedsponsor for teamet som skal delta rallyet Paris-Dakar 2003. Den ene bilen deltar i prototypklassen og den andre i klassen for servicebiler, som har noe kortere dagsetappe.
Bildene blir konstruert av svenske Claes Blomqvist,som også deltok i Paris-Dakar i 1989. Han skal kjøre servicebilen. - Tidligere har jeg konstruert i 2D, men med 3D programmet Inventor og noen dagers opplæring, var det ikke noe problem å konstruere i 3D. Nå sparer jeg mye tid på å kunne simulere bevegelser som for eksempel fjæring og hvordan akselen arbeider, sier Blomqvist.
Claes Blomqvist har stor nytte av sine erfaringer fra rallyet i 1989. Den gang kjørte han en Volvo C303, nå er det Volvo V70 Cross Country han bygger om. Bilen må ha plass til enorme reservehjul og en bensintank på 300 liter.

.png)
- Denne bilen vil ikke stå fast i sanden og vil gå kontinuerlig i 150 km i timen uten problemer, hevder han. De ferdige bilene vil veie omtrent 2,5 tonn hver, som er ett tonn mindre enn vekten på bilen i 1989 og ca. ett tonn mer enn hva en Volvo V70 XC normalt veier.
Sikkerheten kommer først. En spesialist har bygget en sertifisert integrert beskyttelsesramme i bilen. Bensinen oppbevares i en sikkerhetstank som tåler å sprekke uten at bensinen lekker ut. I tillegg har den eget sprinklersystem med ildslukkende gass.