STØRST:Windy 48 er den største båten på Sjøen for alle.Bilde: orv
SE OPP:Kommer denne nye Windy 48 foter'n mot deg i 34 knotp når du er ute å dorger er det greit å legg om kursen. Nyskapningen har tre doble soverfom, to salonger og produsenten hevder at det er en av Europas best bygde båter med vakuumstøpt skrog. Det koster 25 prosent mer, men er sterker og lettere. Vil du ha en slik sjøhytte koster den fra 6,5 til 8,1 millioner kroner.Bilde: orv
SELGER GODT:Det er marked for sværinger. Nye Viknes 1080 er allerede solgt i seks eksemplarer og det er for sent å bestille en til sommeren. Har du 3,3 millioner i skuffen er dette et godt alternativ til hytte. Her får du strandlinje rundt baut.Bilde: orv
RIMELIG:Sting er Nordkapps "billigmerke". Denne nye 650-modellen får du med en 115 hester Evinrude for 450 000 med navigasjon, toilett, kokeapparat og annet nødvendig utstyr. Ferdig med bunnstoff.Bilde: orv
ÅRETS MYKPLAST:Er brusjettet litt skrantent får du med fire personer i denne nye Stady 320 til 29 990 kroner.Bilde: orv
IMPONERENDE ENDE:Denne vinkelen er nok den de fleste kommer til å se av Nortechs nye megaskjærgårdsjeep på 39 fot. Med 3 trehundrehestere på hekken gjør den 65 knop. Messeprisen er bare 3,1 millioner.Bilde: orv
DELEBÅT:Båter er så mangt. Denne rekreasjonsbåten kommer i tre biter som du kan sette sammen etter behov. er du alene holder det med endestykkene og har du selskap setter du inn midtstykket. Så er det bare å padle i vei. 5990 for enkelbåten eller 9990 om du vil ha alle tre bitene.Bilde: orv
MOTORHEAD:Lyst på ny Evinrude. Denne har en mannekraft.Bilde: orv
HYBRIDENE KOMMER:Nede i motorommet på sjekta Skager 660 fant vi ikke bare en dieselmotor på 28 hester, men også en elmotor på 3,6 kW. Den veksler mellom å være motor og generator og når du er lei av dieselbråket kan du kjøre elektrisk. 150 Ah og 48 volt holder 6 til 7 knop i et par timer.Bilde: orv
HELELEKTRISK:Dette er ikke båten du kjøper om du vil stå på vannski, men vil du gli lydløst gjennom bølgene er den tingen. Selgeren påstår at det som bråker mest er vimpelen foran. Batteriene holder til ti timer i fem knop og strøm er det i alle båthavner.Bilde: orv
IKKE BARE BÅTER:Ingen båtmesse har bare båter. Sjøfolet har jo også sirkelsager hvis hardmetalltenner har godt av litt tannpuss fra diamantbladet denne karen selger.Bilde: orv
FOR DE FARTSGLADE:En vannscooter er drømmen for mange. Bare så synd at det er så mange restriksjoner på bruker. Bransjen håper at en ESA-klage skal fjerne forbudene. I mellomtiden kan vi jo drømme om slike til rundt 170 000 med en skyvkraft på vannjeten på 125 hester.Bilde: orv
LOVLIG LEKETØY:Når vannscooter ser mer ut som en båt er den lovlig. Denne ti fots tassen fra Arimar med 143 hester gjør glatt over 50 knop. Men det koster deg 275 000 kroner.Bilde: orv
VÆR INSTRUMENTERT:Med siste skrik i instrumentering fra Simrad er det ingen grunn til å gå på grunn. Det tolv tommer store instrumentet kan kobles sammen med inntil åtte andre skjermer og de kan vise et vell av sensordata. Kart, radar, dybde og til og med optisk lysforsterkning om natten.