VANT PÅ STIL: Høgskolen i Østfold vant designprisen i årets Shell Eco-marathon med bilen Frost. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
NY REKORD: Her har NTNUs DNV Fuel Fighter kommet i mål på siste konkurransedag, og hele laget vet at det er blitt rekord. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Gunhild G. Andreassen bak rattet og Steinar Holøs før siste konkurransedag med bilen Frost. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Jon Martin Harstad Bakken (nærmest) og Rolv Marius Faleide tar en siste diskusjon med sjåfør Emile Vallee før rekordløpet. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Frost i relativt sett heftig driv gjennom sving én på Lausitzring. Høgskolen i Østfold var ikke av de mest drivstoffgjerrige, men tok det igjen på god design. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
DNV Fuel Fighter sammen med deltakerbilen fra Università Degli Studi Roma Tre. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Etter å ha mislykkes med løpene torsdag og fredag er Magnus Christian Ebbesen og Hanne Flåten Andersen utrolig lettet over at bilen nettopp er kommet i mål etter sju runder. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Glede i NTNU-leiren etter at den offisielle drivstoffmålingen er gjennomført og det er klart at DNV Fuel Fighter har satt verdensrekord for urban concept-biler. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Emilie Claire Yvonne Vallee har kjørt Shell Eco-marathon to ganger tidligere for et fransk lag og var derfor en stor ressurs som sjåfør for NTNU. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Gunhild G. Andreassen rattet økonomiløpets flotteste bil - Frost fra Polar Bear Design. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Sett med fotografens øyne kom den portugisiske bilen fra University of Beira Interior nærmest Høgskolen i Østfold i designkonkurransen. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Driftssikkerheten er ikke den fremste egenskapen til noen av deltakerne i Shell Eco-marathon, slik at ADAC hadde nok å gjøre på Lausitzring. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Å si at det var stappfulle tribuner på EuroSpeedway Lausitz under økoracet, vil være en overdrivelse. Her er for øvrig solenergibilen til ungarske Széchenyi István University. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Et selvsikkert NTNU-lag stiller opp til jubelposering for hovedsponsoren DNVs fotograf, vel å merke før de ennå har klart å kvalifisere seg. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Høgskolen i Østfolds bil var den som fikk desidert mest oppmerksomhet rundt på EuroSpeedway denne helga. Så når de mottok designprisen var det som de fleste ventet. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Østfoldingenes eksteriørdesignansvarlige Kaiwan Hasani (t.v) er nesten like glad som NTNUs prosjektleder Magnus Christian Ebbesen (med flagg), Hanne Flåten Andersen og Audun Storaker når NTNU-bilen DBV Fuel Fighter kommer inn til mål i verdensrekordløpet. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)

BILDESERIE: Shell Eco-marathon 2009