Britiske Aerostars, med sine russiske YAK 50 og 52-fly var også i år en av hovedattraksjonene på Rygge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Fokker Dr.I: Et fryktet syn for piloter fra ententemaktene i 1917/1918, et vakkert skue i 2009. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Patrouille Suisse har selvsagt en manøver som heter "Roger Federer", oppkalt etter tidenes mestvinnende tennisspiller. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Jan-Erik Larssen (t.v) og Rolf Liland i toppen av speakertårnet geleidet publikum gjennom åtte timer x 2 med flyshow på Rygge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Med sin sveitsiske dekor kan Northrop F-5 Freedom Fighterne til Patrouille Suisse se ut som svært raske legefly. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Douglas DC-6A, 1950-årenes fremste passasjerfly, gjorde en svært spektakulær oppvisning på Rygge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
USAF stilte med to F-15 på utstilling på Rygge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Glede og skuffelse på samme tid for mange: Stort å se et av historiens beste kampfly, F-15 Eagle, desto surere at de kun ble stående på bakken. De ivrigste spotterne har trolig fått med seg både innflyging og departure. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Den kunne blitt et vanligere syn på Rygge flystasjon om noen år, dersom Stortinget hadde valgt Eurofighter Typhoon framfor F-35. I år ble Eurofighterne kun stående på bakken. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
De Havilland Vampire i formasjon med to F-16. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Også et av Norwegians Boeing 737-800 er verdt et besøk for et flyinteressert publikum. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Dakota Norways DC-3 taxer forbi en DC-6. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Belgisk F-16 rett etter takeoff. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Douglas A-26B Invader (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Ingenting å utsette på presisjonen når Patrouille Suisse setter sine seks Northrop F-5E Tiger II i en såkalt Croix-formasjon (kryss). (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
F-16 med modellen av den kommende etterfølgeren, F-35, i bakgrunnen. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
De originale tredekkerne fra Fokker var utstyrt med roterende motor, mens de fleste som flyr i dag har stjernemotor. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Vordende piloter har funnet seg godt til rette i cocpiten til luftforsvarets nye Hercules, C-130J. «Idunn» ble levert fra Lockheed Martin tidligere i sommer. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
AgustaWestland er en fem produsenter som kjemper om å levere Norges neste redningshelikopter. Produsenten viste fram kandidaten, AW101, på Rygge. Maskinen tilhører den danske 722-skvadronen som er stasjonert på Karup. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Aerostars (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Fokker Dr.I med tsjekkiskbygde og norskeide LN-ADA i forgrunnen, et Aero L-29 Delfin fra Russian Warbirds of Norway (RWON). (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Panavia Tornado GR4 fra R.A.F (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Consolidated PBY Catalina med amerikansk dekor, men flyet ble også benyttet av det norske luftforsvaret under og etter krigen. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Bombardier C-21A Learjet 35 fra USAFE (U.S Air Forces in Europe). (Bilde: Per Erlien Dalløkken)
Bell 412 fra 720 skvadronen på Rygge. (Bilde: Per Erlien Dalløkken)

BILDESERIE: Rygge Air Show 2009