×
Annonse fra TU Story Labs for

Vil du jobbe med Norges mest spennende teknologiselskaper?

Ja, det vil du. Så bli kommersiell teknologiskribent hos oss!

  • TU Story Labs Dette er en annonse. Journalistene i Tu.no er ikke involvert i produksjonen.

Hei!

Vårt reklamebyrå og inkubator for nye inntekter, Story Labs, vokser. Veldig mye, og veldig fort. I tillegg har vi solide ambisjoner om å utvide virksomheten til helt nye områder dette året.

For å klare å holde tritt trenger vi hjelp, og søker derfor nå en ny teknologiskribent på fulltid, i fast stilling.

Det nye selskapet

Story Labs er en avdeling i TU Media, som består av rundt 70 ansatte. Vi er det nye selskapets interne reklamebyrå og eksperimentavdeling for nye inntektskilder.

Majoriteten av arbeidet vi gjør består i dag av å utvikle, designe og produsere innholdsmarkedsføring spesiallaget for leserne våre, på vegne av annonsører.

Ambisjonen er å bli en soleklar nummer én på teknologireklame i Norge. Det skal vi gjøre gjennom å utvikle helt nye og veldig spennende inntektsområder (hysj-hysj-arbeid foreløpig).

Fokusområdet til de nye stillingen vil være innen både IT,  bygg, anlegg, fornybar, ingeniørarbeid og mye mer.

Du skal få bli med på å bane vei i Norge med teknologireklame av et helt nytt kaliber; god, sterk historiefortelling som leserne oppriktig setter pris på, samtidig som det skaper resultater for annonsørene – pluss de nye områdene vi skal spinne i gang.

Dette skal du jobbe med

Vi søker deg som elsker og kan fortelle gode historier på nett – enten det er gjennom tekst, bilde eller video.

Du vil jobbe med ett eller flere av fagområdene til Teknisk Ukeblad og Digi.no, og du er interessert i alt fra industri og olje til servere og programvare.

Jobben kan egentlig best beskrives som en god miks av en teknologijournalist, markedsfører og prosjektleder, med fokus på bedrifter. Annonsørene våre er typisk blant de mest spennende teknologi- og ingeniørbedriftene i Norge, og når vi lager saker får vi som oftest jobbe med indrefileten i disse selskapene.

Det betyr at du vil få veldig mye frihet til å velge hvordan du går frem, samtidig som du er personen som selv gjør idéutvikling, produksjon, publisering og oppfølging av hver sak sammen med annonsørene. Med andre ord; det er en temmelig allsidig rolle.

Story Labs-teamet, fra venstre: Pål Unanue-Zahl, Jørgen Elton Nilsen, Thomas Marynowski og Varg Aamo.
Story Labs-teamet, fra venstre: Pål Unanue-Zahl, Jørgen Elton Nilsen, Thomas Marynowski og Varg Aamo. Foto: Han som holder i fjernkontrollen til kameraet

Dette har vi lyst til å gi deg

Hos oss vil du: 

  1. Lære utrolig mye
  2. Jobbe i en «startup», men ha sikkerheten til et etablert firma
  3. Få en spennende karrierevei 

I medie-Norge kalles denne stillingen ofte en «junior». Det gjør ikke vi, fordi vi alle jobber på alle plan for å gjøre hverandre sterke. Vi vil heller beskrive det som den beste sjansen du får til å lære faget, til jobbe med de skarpeste knivene i skuffen og til å utvikle deg selv videre. 

Hos oss får du muligheten til å snakke med og påvirke brorparten av Norges teknologiinteresserte lesere, via sterke nisjenettsteder med høy slagkraft på hvert sitt fagområde. Det er rekord på verdensbasis for et nisjemedium.

Du vil få mulighet til å lære ekstremt mye på kort tid. Innholdsmarkedsføring og byråtjenester er et sterkt voksende marked, med en spennende fremtid. Vi ligger i tet på veldig mange områder, og ønsker å fortsette med det. Bare forrige uke dro hele avdelingen på studietur til New York, for å lære av de beste mediene og reklamebyråene der – og faktisk lære dem noen triks i samme slengen.

Nettsidene våre kjører også på vår egen plattform, Neo. Det gir store kreative muligheter til å forme innholdsreklamen slik vi ønsker, uten begrensningene mange andre aktører må kjempe med.

Joviale fakta

  • Stillingene er fast, fulltid.
  • Arbeidsstedet er moderne lokaler i Oslo sentrum, med en rimelig kantine, passe grei kaffe og en drøss med goder.
  • Søknadsfristen er snarest, og vi kaller inn til intervjuer forløpende
  • Tiltredelse skjer gjerne fort som fy, eller noen måneder frem i tid om det må til for å få deg.

Du vil jobbe tett med kunnskapsrike utviklere, selgere og tidligere redaksjonelle medarbeidere, som veileder og hjelper deg i det daglige. Vi er en hyggelig og jovial gjeng på 70 mennesker, som ikke er redde for å dele kunnskap og erfaringer, både på jobb og fritiden.

Ikke minst vil du hver eneste dag få jobbe tett med de største og viktigste merkevarene i Norge. Dette vil gi et unikt innblikk i Norges fremtid, og mulighet til å møte spennende eksperter på sine fagfelt, i en setting som gir deg ubegrenset tilgang til kildene. 

Bli med på ferden

Søke gjør du ved å sende meg en mail med søknad og CV.

Vi er ikke veldig høytidelige, og vil bare komme i kontakt med den rette personen som er engasjert, flink og har lyst til å utvikle seg til nye høyder innen faget. Nyutdannede som erfarne!

Vi snakkes!

– Jørgen Elton Nilsen
jorgen@tu.no
450 20 002

Kommentarer (0)

Kommentarer (0)