STORE PLANER: Idé- og konsepteier Johnny Almvang, daglig leder av EnergiCon AS, mener pariserhjulene kan bygges slik at konstruksjonene blir mest mulig gjennomsiktige. De skal ikke være til hinder for utsikten mot Operahuset fra byen. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
GOD UTSIKT: TwinWheels er prosjektnavnet på Almvangs idé. Fra toppen av pariserhjulene - 100 meter over bakken - vil utsikten være upåklagelig. Likevel kommer du ikke like høyt som i andre, kjente utsiktshjul i verden: The London Eye er 135 meter høyt, og Singapore Flyer er 165 meter høyt. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
3D-FILMER: TwinWheels skal gå 40 meter under bakken. Når du ikke kan se utsikten over Oslo, er planen at du skal bli vist fire ulike 3D-Imax filmer med spesielle temaer fra Norge - som for eksempel offshorevirksomhet i Nordsjøen. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
TAUBANE OG GLASSNAUST: I tillegg til TimeWheels ønskes en taubane fra operatomta til Ekebergrestauranten. Den skal starte fra glassnaust, hvor initiativtakerne vil at Vikingskipene, Ra, KonTiki, Fram og Gjøa skal stilles ut. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
TOG I TIDEN: Et "TimeTrain" skal kjøre opptil 30 meter under bakken. Der kan du kjøre gjennom norgeshistorien, og oppleve 15-20 høyteknologiske scener / tablåer på "historiske holdeplasser" - deriblant Nansen og isbjørnene. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
ÅPEN SIKT: Operaen og Twin Wheels sett fra syd - sjøsiden. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)
PÅ IDÉSTADIET: TwinWheels skal ha en diameter på 140 meter, hvorav 40 meter skal være under Operatomtens overflate. Initiativtakerne leter nå etter investorer til prosjektet, som ennå ikke er mer enn skisser og en stor idé. (Bilde: Kommunikasjonshuset Renommé)

Vil ha pariserhjul på operatomta