Bastø Electric seiler for egen maskin fra Tyrkia til Moss.
Bastø Electric like før avreise fra Sefine i Tyrkia. Ferga bruker sine egne dieselgeneratorer og går for egen maskin til Norge.Foto: TNSDC
Bastø Electric bruker 30 minutter på overfarten Moss-Horten. Fergen kan lade med effekter på 4-7 MW de ca. 11-14 minutter ferga har til rådighet. Foto: TNSDC
Ferga har ferdigmontert autonomisystem fra Kongsberg Maritime. Foto: TNSDC
Moss-Horten er Norges travleste fergesamband. Bastø Electric har plass til 203 biler og 24 vogntog.Foto: TNSDC
Bastø Electric har full redundans med to dieselgeneratorer i hver ende til strømforsyning av hele skipet, inklusive de to KM Azipull 100-propellene.Foto: TNSDC
Siemens i Trondheim har levert alt det elektriske om bord, inklusive vannkjølte batterier, tavler og energistyring.
Soldekket kan nytes på godværsdager de 30 minuttene overfarten Moss-Horten tar. Ferga har passasjerkapasitet til 600.Foto: TNSDC