TUs nye redaktør

  • Arbeidsliv

I tillegg til redaktørjobben skal Tommy Rudihagen også være adm. direktør i Ingeniørforlaget.

Rudihagen gleder seg til å ta fatt på jobben som publisher i Norges fremste teknologipublikasjon.

Til forlaget kommer han fra stillingen som konserndirektør i Adresseavisen ASA, hvor han har hatt ansvaret for prosjekt- og utviklingsoppgaver på tvers i konsernet.

Før dette jobbet han i Arthur Andersen Business Consulting.

I tillegg til sivilingeniørutdanning fra NTNU, er Rudihagen også høgskolekandidat i økonomi, administrasjon og ledelse.

Teknisk Ukeblad har en lang tradisjon i Norge og er verdens eldste polytekniske tidsskrift. I år feirer vi 150 års-jubileum.

- Jeg ser frem til å utvikle bladet videre som en toneangivende teknologi-, samfunns-, og næringsaktør. Bladets unike posisjon i teknologi-Norge skal vi befeste og styrke, understreker Rudihagen.

Blir ukependler

Gudbrandsdølen Rudihagen er bosatt på Vinstra med samboer og barn og vil ukependle til Oslo. Pendlet har han også gjort de tre årene han har jobbet i Adresseavisen i Trondheim.

- Jeg tror min erfaring fra ulike sider av mediedrift kan være en spennende og fruktbar bakgrunn for å utvikle og drive produktet framover sammen med eksisterende kompetanse i redaksjonen. Derfor takket jeg også ja til jobben i Teknisk Ukeblad.

Rudihagen synes spenningen mellom næring, teknologiutvikling og samfunnsansvar er utfordrende:

- Her har TU mye å bidra med.

Ett av målene til den nye redaktøren er å gjøre produktet litt mer dristig og spisset:

- Jeg ønsker å utvikle bladet som en diskusjonspart. Det er viktig både for bladet og eierne at Teknisk Ukeblad og Ingeniørforlaget blir en aktiv aktør ute. Ikke at jeg personlig er det, understreker Rudihagen.

Attraktive for annonsører

Rudihagen er opptatt av at bladet leses både i bredden og høyden, fra toppledelsen til markedsavdelingen og produksjonsleddet.

- Vi skal velge stoff som interesserer lesergrupper, som igjen er interessante for annonsørene. Da må vi lage et best mulig produkt. Vi skal tilby annonsørene en interessant målgruppe i viktige posisjoner til en akseptabel pris.

Teknisk Ukeblad har i dag to ben å stå på: TU på nett og papirutgaven.

- TU skal fortsette å være tilgjengelig på de kanalene det forventes at vi er tilgjengelige på, det være seg internett eller annet, understreker Rudihagen.