TERRENGBIL: Mitsubishis nye pickup L200 er primært designet for USA og leveres som toseters singel Cab med ekstra langt lasteplan, toseters Club Cab med ekstra oppbevaringsplass bak baksetene (grønne skilt), og som fireseters Club Cab. (Bilde: STEIN BEKKEVOLD)

Tøff i skogen - myk på veien

  • Motor

Motoren går stille og rolig på landevei og brummer tillitvekkende i skogen.

Forbruket er i høyeste laget, det er vrient å komme særlig under 0,7 l/mil.

Terrengegenskapene er svært gode, med høy bakkeklaring og effektivt reduksjonskasse (egen spak).

Grønt og hvitt

Bilen er primært designet for USA og leveres som toseters singel Cab med ekstra langt lasteplan, toseters Club Cab med ekstra oppbevaringsplass bak baksetene (grønne skilt) og fireseters Club Cab.

Antakelig vil den også komme som 5-seter Double Cab med ekstra rommelig kupéplass. Interiøret har et utpreget personbilutseende med komfortable seter.

314 Nm moment

Alle modeller leveres med en moderne 2,5 liters common-rail turbodiesel intercooler motor som yter 100 kW/136 HK ved 4.000 o/min. Dreiemomentet er godt: 314 Nm ved 2.000 o/min.

Motoren innfrir selvsagt Euro 4 avgasskravene – den eneste i sin klasse.

Utørst

Manuell girkasse er standard i alle modellvariantene. Double Cab Intense og Instyle kan leveres med automat girkasse.

Drivstofforbruket er det laveste i segmentet (8,6 literpr.ved blandet kjøring/manuelt gir) samtidig som L200 akselererer fra 0- 100 Km/t på 14,6 sekunder

Også som 5 seter

Nylig ble det klart at L200 Double Cab kan leveres som 5-seter varebil, klasse 1.

De sympatiske prisene på denne femseteren gjør at den kan konkurrere med mange SUV-typer og tiltrekke seg kunder som trenger en 4WD med høy lastekapasitet.