Liberty of the Seas ved kai i Southampton, klar for jomfrutur i slutten av april. (Bilde: Anders J. Steensen)
FRIHET: Propeller og propellakslinger til Liberty of the Seas. Propellene drives med el-motor i huset propellen er montert på - såkalt Azimuth-framdrift. Fra byggedokken til Aker Yards i Åbo, Finland. (Bilde: Anders J. Steensen)
19 MAI: Første tur med betalte passasjerer er fra Hamburg 19. mai. Da skipet ble sjøsatt var det ca 60 prosent ferdig. (Bilde: Anders J. Steensen)

Superskip nesten klart

  • Motor




Southampton: Den siste testen blir en innvielsestur med rundt 2000 forventningsfulle passasjerer i den engelske kanalen.

Blant utstyr som ikke virke ennå er internett. Riktignok er det det lokale trådløse nettverket oppe og går, mens selve skipet ennå ikke er koplet til nettet via teleforbindelser til land.

Skipet er bygget ved Aker Yards i Turku (Åbo). RCCL-skipet .er på 160.000 tonn og kan ta 4375 passasjer.



Se bider fra søsterskipet - Freedom of the Seas