Fylkesveg 33 går lengst til venstre av vegene på bildet. Ny og gammel fylkesveg 155 møter fylkesveg 33 i samme kryss, men den nye tar av til venstre like etter krysset. Den nye vegen er tegnet inn med en lysere farve enn dagens veger. (Bilde: Ill.: Statens vegvesen)

Stor interesse for fylkesveg 155 i Oppland

Stor interesse og jevne anbud preger konkurransen. Ikke mindre enn 12 entreprenører deltok. Prisnivået ligger litt lavere enn ventet. Nr. tre er HAB Construction fra Bærum med 31,071 mill. Like bak følger Heve Anlegg fra Dokka med 31,072 mill.

Den videre rekkefølgen er: Betonmast fra Oslo (32,453 mill.), Tronrud Anlegg fra Fagernes (32,892 mill.), Huser Entreprenør fra Gjerdrum (33,013 mill.), Sandstulen fra Øyer (33,052 mill.), Brødrende Gudbrandsen fra Lena (34,315 mill.), Anlegg Øst fra Lillehammer (35,547 mill.) og Tore Løkke fra Åfjord (35,918 mill.).

Den eneste av de største som har gitt pris er Mesta, som ligger desidert sist med 38,658 mill.

Oppdraget består i å erstatte 4 km av nåværende fylkesveg 155 med en helt ny veg. Den aktuelle strekningen går mellom Tobru og Hørstadskauen i Gjøvik kommune. På Tobru tar fylkeveg 155 av fra fylkesveg 33, som hadde riksvegstatus fram til årsskiftet. Den nye vegen følger den gamle et kort stykke før den bryter av og går i egen trasé til Hørstadskauen. I august 2011 blir den ferdig.