Samsung utvider kundeservicen

Mobile Premium Service kommer om to uker.

Samsung tar nå omfattende grep på kundeservicefronten, og lanserer et utvidet kundeserviceprogram - Samsung Mobile Premium Service (heretter SMPS).

Dette består programmet av:

SMPS er et initiativ som skal gjøre det enklere for eiere av Galaxy S II, Galaxy S IIIGalaxy Note og Galaxy Note 10.1 å få hjelp med alt fra å reparere telefonen til å oppgradere programvaren. Programmet består av fire forskjellige tjenester:

1. Quick Support Center

Samsung har planer om å åpne en rekke filialer for reperasjon av ødelagte telefoner. Dersom du har en SII, SIII, Note eller Note 10.1 skal du få umiddelbar service når du besøker en Quick Support Center-filial. Her skal mindre skader fikses mens du venter, samtidig som programvaren blir oppdatert til nyeste versjon.

LES OGSÅ: Slik dreper du mobilen din

Dersom telefonen er så ødelagt at den må sendes videre lover Samsung at du skal få låne en like god eller bedre smarttelefon i reperasjonsperioden - Akkurat det burde falle i smak hos de som har opplevd å bli avspist med kjipe lånetelefoner tidligere.

Den første filialen åpner 1. september, og det planlegges flere iløpet av høsten.

2. Bytte av skjerm

Dersom du har knust skjermen på mobilen din vet du sannsynligvis at det ikke er bare og bare å få denne byttet ut. Har du en S II, S III eller Note kan du nå få den byttet mens du venter (hos et Quick Support Center) for en fastpris på 700 kroner. Denne prisen gjelder de første 12 månedene etter kjøpsdato.

3. Oppdatering og overføring hos forhandler



Slike maskiner dukker opp hos utvalgte mobilforhandlere over hele landet.

Samsung har inngått avtaler med en rekke forhandlere rundt i landet. Disse vil få en egen "oppdateringsstasjon" der du kan gå inn, koble til telefonen din og få på plass de siste oppdateringene som er gjort tilgjengelig.

Denne stasjonen inkluderer også programvaren Samsung Content Transfer, som hjelper deg å flytte kontakter, bilder, video, kalender og meldinger over fra telefonen du bytter ut. Dermed er mobilen du kjøper klar til bruk allerede når du går fra butikken.

4. Utvidet åpningstid hos kundeservice

Samsung øker telefontiden hos sin egen kundesupport. Fra og med i dag kan du ringe support mellom 8 og 19 (tidligere 9-18) på hverdager og mellom 10 og 15 (tidligere stengt) på lørdager.

 

 Kilde: Pressemelding