Økt ADSL-salg

Bredbånd skulle virkelig ta av i 2001. Slik er det ikke blitt. Salget av ADSL-abonnement har gått tregt. Ved utgangen av september hadde Telenor bare 11000 ADSL-kunder. Først de siste par månedene salget økt betydelig, slik at Telenor i dag har ca 25000 ADSL privatkunder.

Den store økningen kan ha sammenheng med at Telenor i høst lanserte en gjør-det-selv løsning, samtidig som en kontinuerlig utvikling på innholdssiden gjør tilbudet mer attraktivt.

Telenor Plus har levert ADSL til kunder i alle landets fylker, og ved årsskiftet har halvparten av alle telefonikundene tilgang til ADSL.

ADSL står for Asymmetrisk Digital Sluttbruker Linje, og er et bredbåndsabonnement på eksisterende telefonlinje, som leveres i hastigheter opptil 1 Mbit/s.

Telenor leverer også andre bredbåndstilbud til privatmarkedet. Telenor Avidi tilbyr høyhastighets Internett til sine kunder via kabel-TV. I tillegg tester konsernet ut en rekke nye bredbåndsløsninger, både via den eksisterende telefonlinjen, tv-kabelen, radiolinje og satellitt.

(fh)