Microsoft redder seg ut av gigantblunder

Sidekick-kundene til T-Mobile ser ut til å få igjen all data som Microsoft rotet vekk.

Operatøren T-Mobile har i det siste klart å miste all personlig data deres kunder har lagret på sine tjenere. Dette kom som en følge av at noe gikk galt da Microsoft, som leverer Sidekick-tjenesten, skulle oppdatere sine tjenere.

Les også: 

Hvordan miste en million kunder

Tidligere i uken så det ut til at all data var tapt. Dette ville vært en gigantisk blunder, da Sidekick-telefonene er avhengige av å hente kontaktliste, kalender, bilder, meldinger og stort sett all annen personlig data fra nettet. Kundene ville i praksis altså mistet hele kontaktlisten og alt annet.

Kan redde det meste

Nå har Microsoft gått ut med en uttalelse hvor de erklærer at mesteparten av kundenes data, om ikke alt, vil gjenopprettes så snart som mulig. Dermed ser det ut til at de har reddet seg ut av krisen.

Siden det er snakk om USA har det naturligvis nå kommet en rekke søksmål fra indignerte kunder mot Microsoft og T-Mobile, skriver Cnet. Hvor mye saksøkerne krever for sine problemer er noe uklart.

Kilde: Gizmodo.com