BrandStory er TUs nye annonseprodukt. (Bilde: Skjermdump)

KOMMENTAR: TU BRANDSTORY

tu.no lanserer BrandStory

Et annonseprodukt som gir rom for å forklare komplekse temaer.

tu.no henvender seg til et publikum med dybdekunnskap om teknologi innen ulike faggrupper. Når en annonsør ønsker å kommunisere med denne målgruppen, kan en banner i mange tilfeller være for begrensende.

Det er ikke enkelt å forklare komplekse temaer på en liten plakat.

Dette er noe av bakgrunnen for at vi i dag innfører TU BrandStory.

Et lite knippe annonsører slipper til i dette formatet, og vårt håp er at de produserer innhold som gir leserne ny innsikt, og som oppleves som berikende i stedet for forstyrrende.

Annonseprodukt

Dette er ikke redaksjonelt innhold, det er ikke uavhengig og objektivt. Det er et budskap fra en annonsør.

Denne formen for innholdsmarkedsføring tillater annonsørene å ta i bruk lange tekstbolker, men som publisist er vi svært påpasselige med at leserne aldri være i tvil om hva som er redaksjonelt innhold, og hva som er kommersielt.

Derfor er TU BrandStory tydelig merket som et annonseprodukt, fra alle innganger til innholdet. Også presentasjonen skiller seg fra den redaksjonelle, blant annet ved bruk av andre skifttyper.

Retningslinjer

TU BrandStory er altså en markedsføringskanal for annonsører.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

TU vil ikke tillate produktreklame i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke TU BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Ansvarlig redaktør har ansvar for at alt innhold i Teknisk Ukeblad Medias kanaler, inkludert annonser, er innenfor norsk lov og etiske retningslinjer som de er definert i Redaktørplakaten, Tekstreklameplakaten og Vær Varsom-plakaten. Eventuelle overtramp i forhold til disse retningslinjene vil bli sendt i retur.

Dialog

TU BrandStory vil fungere aller best når annonsørene gir svar på spørsmål som leserne lurer på, og hvor de deretter kan gå i dialog i kommentarfeltet.

Vi har tro på at formatet skal bli bra for alle parter.

Les også:

TU lanserer whitepaper

Tu.no rydder redaksjonell plass til leserne