Når strekningen Hauge-Lonevåg blir fullført høsten 2011, får riksveg 567 tilfredsstillende standard fra Osterøybrua til Lonevåg. (Ill.: Statens vegvesen)

Klar dansk ledelse på Osterøy

Øvrige anbydere er Mika (191,292 mill.), Kruse Smith (192,478 mill.), Mesta (195,962 mill.), Skanska (209,057 mill.) og Fyllingen Maskin fra Bergen (221,412 mill.). De laveste prisene ligger under Vegvesenets overslag.

Oppdraget gjelder anlegg av ny riksveg 567. Dagens veg mellom Hauge og Lonevåg holder en standard man ikke venter å finne på en riksveg. Den skal erstattes av en ny veg langt utenom nåværende trasé.

Den nye vegen blir 3 km lang. 1 550 meter av den går i tunnel. Prosjektet omfatter også en vel 90 meter lang bru over Lonevågen.

Når vegen blir ferdig, får riksveg 567 tilfredstillende standard fra Osterøybrua til Lonevåg, som er kommunesenter i Osterøy. Åpningen finner sted høsten 2011, 14 år etter at Osterøybrua ble åpnet.