CITADINE - konseptbil. Minst 50 mil på liter'n! Seks studenter ved Industri Design-linja ved Høgskolen i Østfold jobber under navnet seg TECC - TuneEcoCarConcept. Teknologi og design går hånd i hånd. (Bilde: TECC)
CITADINE - konseptbil. Minst 50 mil på liter'n! Seks studenter ved Industri Design-linja ved Høgskolen i Østfold jobber under navnet seg TECC - TuneEcoCarConcept. Teknologi og design går hånd i hånd. Foto: TECC
CITADINE - konseptbil. Minst 50 mil på liter'n! Seks studenter ved Industri Design-linja ved Høgskolen i Østfold jobber under navnet seg TECC - TuneEcoCarConcept. Teknologi og design går hånd i hånd. Foto: TECC
Detljene teller. Ingenting kan overlates til tilfeldighetene når man lager en slik bil som Citadine. (Bilde: TECC)
Ingenting kan overlates til tilfeldighetene når man lager en slik bil som Citadine. (Bilde: TECC)
Finish er viktig for å minske luftmotstand. (Bilde: TECC)
CRASH TEST DUMMY: Selv designerbiler med lavt forbruk må ta hensyn til sjåføren. (Bilde: TECC)
Seks studenter - her ved to av dem - ved Industri Design-linja ved Høgskolen i Østfold jobber under navnet seg TECC - TuneEcoCarConcept. Teknologi og design går hånd i hånd. (Bilde: Trond Joakimsen)
De seks ingeniørstudentenehar brukt timer og atter timer på design og modellbygging. (Bilde: TECC)
Fredrik Sandberg lager hjuloppheng. (Bilde: TECC)
Det er ikke gjort på et blunk å lage en ny bilmodell. (Bilde: TECC)
3D grafikk av konseptbilen Citidane. (Bilde: TECC)
(Bilde: TECC)
Med riktig verktøy lages spesialdeler i verkstedet. (Bilde: TECC)
De seks ingeniørstudentene har brukt timer og atter timer på skisser og tegninger for å komme fram til best mulig design. (Bilde: TECC)

Framtidsbil

De seks deltok i et uoffisielt VM for bildesignere i Frankrike i mai, men fikk trøbbel.

- Slik skal framtidsbilen se ut. Denne kjører 500 km på en liter bensin, sier prosjektmedlemmene i kjernegruppen, Trond Joakimsen, Kristian Tovsen, Fredrik Sandberg, Nils Ødegaard, Kåre Lykseth og Ole Kristian Bjerke.