(Bilde: ESPEN LEIRSET)

Chess banket konkurrentene

  • datatele

Chess topper listen over mobiltelefoniselskaper i Norsk Kundebarometer 2007, melder Dagens Næringsliv.

Ikke fornøyde

Selskapet oppnår en tilfredshetsscore på 74,9 poeng. Det plasserer selskapets kunder i kategorien 'tilfreds'.

NetCom tar andreplassen med en score på 67,6 poeng. En gjennomsnittlig NetCom-kunde er dermed 'likegyldig/misfornøyd'.

Tidligere monopolist Telenor følger deretter med en score på 60,9 poeng.

Selskapet unngår såvidt å ha kunder i kategorien 'klart misfornøyd'.

Chess topper listen over mobiltelefoniselskaper i Norsk Kundebarometer 2007, melder Dagens Næringsliv.

Ikke fornøyde

Selskapet oppnår en tilfredshetsscore på 74,9 poeng. Det plasserer selskapets kunder i kategorien 'tilfreds'.

NetCom tar andreplassen med en score på 67,6 poeng. En gjennomsnittlig NetCom-kunde er dermed 'likegyldig/misfornøyd'.

Tidligere monopolist Telenor følger deretter med en score på 60,9 poeng.

Selskapet unngår såvidt å ha kunder i kategorien 'klart misfornøyd'.

Til topps

Toyota klatrer fra en fjerdeplass i fjor til toppen av lista i år. Tilfredshetsscoren for Toyota-eiere er hele 82,6 poeng.

Transport-bilselskapene gjør det best i undersøkelsen.

Hurtigruta tar andreplassen, mens Flytoget, Norway Bussekspress og BMW følger deretter.

Fjorårets vinner Skandiabanken faller til en 13. plass.

Falt mest

Offentlige tjenester gjør det svært dårlig i kundebarometeret. Både NAV, trafikkstasjonene og likningskontorene finner vi nær bunnen av lista.

Eiendomsmegler1 gjorde det godt med en 32. plass i fjor, men faller dramatisk i år. Nå finner vi kjeden cirka 100 plassere lengre ned, nemlig på 134. plass.

Minst fornøyde kunder? Det har Jysk med en score på 52 poeng.

Hafslund Strøm ligger nest nederst, mens Dagbladet, Lidl og Notar også er i det aller nederste skiktet.