(Bilde: BMW)

BMW har satt rekord i kundetilfredshet

  • Motor

10 på topp 2009

  • 1) BMW (nr. 9 i 2008)
  • 2) Toyota (nr. 3 i 2008)
  • 3) Skoda (nr. 2 i 2008)
  • 4) SkandiaBanken (nr. 8 i 2008)
  • 5) Apotek 1 (nr. 5 i 2008)
  • 6) Vitusapotek (nr. 19 i 2008)
  • 7) Vinmonopolet (nr. 4 i 2008)
  • 8) Flytoget (nr. 1 i 2008)
  • 9) Komplett.no (nr. 13 i 2008)
  • 10) Mercedes (nr. 16 i 2008)

10 på bunn 2009

  • 178) ICA Nær (nr. 176 i 2008)
  • 179) Troms Kraft (nr. 161 i 2008)
  • 180) Dagbladet (nr. 185 i 2008)
  • 181) Nord-Trøndelag Elektrisitetsverk (nr. 153 i 2008)
  • 182) McDonalds (nr. 184 i 2008)
  • 183) Finansavisen (nr. 182 i 2008)
  • 184) Lindex (nr. 170 i 2008)
  • 185) Odin Forvaltning (nr. 160 i 2008)
  • 186) Jysk (nr. 188 i 2008)
  • 187) DnB NOR Kapitalforvaltning (nr. 187 i 2008)

I fjor var vi mest fornøyde med Flytogets kundeservice, mens BMW lå på niendeplass.

I år topper BMW, Toyota og Skoda Kundebarometeret.

Beste resultat noen sinne

I over ti år har forskningsprosjektet Norsk Kundebarometer rangert tilfredshet og lojalitet blant forbrukere.

Ifølge BI er BMWs resultat det beste som er oppnådd i Kundebarometeret noensinne.

BMW-forhandlerne oppnådde en tilfredshet hos kundene på 84,3 poeng av maksimalt 100.

Skandiabanken beste bank

Skandiabanken ligger på fjerdeplass, og kan dermed kalle seg banken med best kundeservice.

DnB NOR Kapitalforvaltning ligger nederst, på 187. plass, som i fjor.

Norstat har på oppdrag fra Norsk Kundebarometer spurt 6.049 forbrukere om hvor fornøyd der er med de bedrifter de er aktive kunder hos.

De intervjuede kan vurdere inntil fire bedrifter, men bare én bedrift innenfor hver av de mer enn 30 bransjene som overvåkes.