Fra og med juni neste år blir det slutt på gangtrafikk over Holmenkollbanen og Slemdalsveien ved Gaustad stasjon. Fotgjengere og syklister blir ledet under banen og vegen i en lang kulvert. (Bilde: Anders Haakonsen)

Betongmast leder kamp om g/s-veg i Oslo

Nr. to er PEAB med 32,054 mill. Den videre rekkefølgen er: Østlandske Vei og Betong (33,657 mill.), HAB Construction (34,041 mill.), Mesta (35,415 mill.) og Oslo Vei (41,486 mill.). Prisnivået er lavere enn Vegvesenet regnet med.

Strekningen som skal etableres er 270 meter lang. Den blir en del av en framtidig sammenhengende gang/sykkelveg langs Ring 3. Den mest krevende oppgaven blir å krysse Holmenkollbanen og Slemdalsveien. Gang/sykkelvegen skal gå gjennom en ca. 40 meter lang kulvert under banen og vegen.

Bredden blir fem meter. Av dette får syklistene tre meter og fotgjengerne to meter.

Anlegget skal være klart til bruk 1. juni 2012.