BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Ultrawide — veien til en effektiv arbeidsdag


Foto: Hewlett Packard Enterprise
Foto: Hewlett Packard Enterprise
Innhold fra annonsør


Behovet for å jobbe på flere skjermer samtidig er noe de fleste kjenner seg igjen i. Også innen skjerm har den teknologiske utviklingen skutt fart, og i dag kan du velge blant utallige skjermløsninger som er mer praktiske og bekvemme enn bare for noen få år siden. Det nyeste kalles ultrawide.

Ultrawide, sa du?

En ultrawide skjerm er en bred skjerm hvor det som vises på skjermen er presentert med så mange pixler at det på best mulig måte gjengir det til øynene dine.

Den høye pixeltettheten gjør at du kan kjøre mange programmer, apper og videoer samtidig uten at det vil gå på bekostning av kvaliteten.

En mer tradisjonell, stor flatskjerm vil i de aller fleste tilfeller vise innholdet i 16:9-format, noe som er begrensende for gjengivelsen.

HP 34f er et eksempel på en populær buet skjerm på hele 34 tommer.

Fra 2 skjermer til 1?

Det første store skrittet var å gå fra én skjerm til to, hvor du kan jobbe fra en og samme maskin på begge skjermer. Trenden nå er at man går fra to skjermer og tilbake til én igjen, dog en skjerm som rommer flere arbeidsvinduer samtidig.

Ulempen med å ha to skjermer er at det er i noen tilfeller mer kostbart (fordi én stor koster litt mindre enn to små), plasskrevende og noen ganger litt utfordrende å koordinere knirkefritt.

Fordelene med å samle de to skjermene i én, er mange: 

  • Du får en ryddigere kontorplass
  • Gir deg en sømløs flerskjermløsning, du kan koble to kilder til samme skjerm
  • Lar deg ha flere ark fra samme program oppe samtidig, som Excel eller Word
  • Du kan jobbe mer effektivt
  • Med samme avstand til hele skjermen blir det en mer skånsom arbeidssituasjon både for øynene, nakken og skuldrene
  • Appellerende og moderne design utstråler en stilbevissthet som kan inngå som en del av arbeidsplassens eller ditt personlige brand

Start på minst 30 tommer

Den største buede skjermen på markedet i dag er på hele 49 tommer, den er 1,5 meter bred.

En slik størrelse er nok ikke nødvendig for alle, men vi anbefaler at du starter på minimum 30 tommer. Det er først ved en slik størrelse at du kan hente ut alle fordelene og effektene av en buet skjerm.

Her er noen tall som kanskje gjør det lettere å se for seg: En ultrawide-skjerm på 34 tommer tilsvarer to vanlige skjermer på 24-tommer. En 49-tommer ultrawide er det samme som to ordinære 27-tommere.

Les mer på: Riktig PC-skjerm på arbeidsplassen

Dersom du i dag jobber på to eller tre separate skjermer, vil det å gå over til en ultrawide skjerm være som å gå fra å kjøre på en humpete skogsvei og til en bred, nylagt motorvei.

Jeg kan ikke annet enn å anbefale det.

Av: Eirik Løver
Markedssjef hos Komplett Bedrift