BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for BrandStory

BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører. Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

BRANDSTORY: Dette bør du tenke på før du inngår en bedriftsavtale på IT-utstyr
Innhold fra annonsør

Dette bør du tenke på før du inngår en bedriftsavtale på IT-utstyr

Hva betyr egentlig lojalitet? Vi liker å se på lojalitet som et troskapsforhold. Det er tillit begge veier og iblant vanker det noen hyggelige overraskelser. En bedriftsavtale er tuftet på lojalitet.

Det er klart du kan haste rundt etter billig-tilbud for hver enkelt PC du kjøper. Men det er bedre å ha en bedriftsavtale. Vi gir deg noen argumenter og tips. Her er hva du bør tenke på om du vurderer en bedriftsavtale:

  • En bedriftskunde skal alltid være prioritert
  • Du skal få gode råd og oppfølging
  • Serviceavtale og spesialtilbud
  • Opptil 30 dagers kreditt
  • Fri frakt på ordre over 2.500,-
  • Lynrask levering
  • Premiumfordeler
  • Personlig handel i nettbutikken

Mange tenker på nettbutikker som upersonlige og kalde, ikke som den gamle butikken på hjørnet. Men du kan ta grep for å gjøre handelen mer personlig. Hvis du inngår en bedriftsavtale, bør du raskt se at nettbutikken hos din IT-forhandler kjenner deg igjen når du kommer for å handle. Den vet hva slags behov som ligger hos deg og hvilke krav du har, datakapasitet og så videre. Dette gjør at folkene bak nettbutikken kan gi gode råd.

En bedriftsavtale betyr ikke å få levert noen pappesker med harddisker nå og da. En bedriftsavtale bør gi deg spesialtilpassede ordninger, småting her og der som du vil sette pris på, som at nye PC-er blir levert pakket opp, klargjort og lagt ned i en fin veske.

Lojalitet mellom kunde og leverandør

Det er mange måter å få gode priser på. Kjedebutikker har store innkjøp og kan gi gode rabatter videre. Men lojalitet er også noe som kan premieres.

Lojalitet er troskap og tillit og at man holder seg til hverandre. At man kan regne med den andre. Dermed oppnår nettbutikken en større grad av forutsigbarhet. Dette er det naturlig at en bedriftskunde nyter godt av - gjerne i form av lavere priser eller tilbud.

Vi tror også at det skaper lojalitet når vi kan levere det kunden ber om, så hun/han kan slippe å vente i en måned. Den eneste måten å få til noe slikt er å ha et stort og fleksibelt vareutvalg. Derfor har for eksempel Komplett Bedrift tilgang til mer enn 20 000 forskjellige varer på lager i Sandefjord.

Hva skjer med deres gamle PC-er?

Dagens kunder stiller krav til hva som skjer med gammelt utstyr. Det handler ikke bare om trygg sletting av harddisker. Det handler for eksempel om videresalg. I Komplett hjelper vi u-land med utstyr, og vet at våre kunder setter pris på akkurat det. Og vi tenker alltid miljø, både når det gjelder logistikk, emballasje og avfall. Vi snakker om globalt samfunnsansvar.

Komplett møterom

Et møterom inneholder mange elementer som skal snakke godt med hverandre. En skjerm eller en projektor. Koblinger og høyttalere. Det er klart det er lettere å sette sammen et skikkelig møterom nå man kjenner kunden, kundens behov og hva hun har av utstyr fra før.

I Komplett Bedrift tilbyr vi opprigg og nedrigg av prosjektområder, for eksempel i byggeprosjekter eller forbindelse med midlertidige møterom. Vi rigger selvsagt også gjerne faste møterom.

Les gjerne mer på vår samleside: Slik velger du riktig PC på jobben

Ekstra kundefordeler

Helt på tampen nevner vi noen ekstra fordeler du skal kunne kreve som bedriftskunde:

  • Automatiske og elektroniske prosesser
  • Ingen manuell håndtering
  • Administrative besparelser i flere ledd
  • Skreddersydd webløsning
  • Kundespesifikt bufferlager

I det hele tatt skal en bedriftsavtale gi deg bedre kontroll på innkjøpene deres slik at du på den måten kan effektivisere hele innkjøpssystemet. Hos Komplett Bedrift har vi et av Europas mest effektive lagersystemer med 75 roboter som sørger for lynrask levering for kundene våre.

– En lageransatt ved et konvensjonelt lager kan håndtere omtrent 30 varer i timen. Hos oss kan de håndtere opp mot 320 i intensive perioder, sier Bjørn-Tore Svendsen, logistikksjef hos Komplett.

– I vanlige lager må ansatte løpe rundt og hente ned varer fra hyllene. Det sier seg selv at det ikke er effektivt.

Lojale leverandører

Det er en rekke suksessfaktorer som skal treffe for å kunne kalle en leverandøravtale vellykket for begge parter. Jeg har ramset opp noen av de viktigste i denne artikkelen og vet at du blir fornøyd om du følger disse rådene. Ikke nøy deg med det nest beste for din bedrift!