Arkiv

Fant 21 artikler om emnet IT [fjern] med artikkeltype Brandstory [fjern]

Tittel Dato

BRANDSTORY: Industri 4.0 Er 3D-printing en trussel for IP-beskyttelse?

Selv om 3D-printing i dag er godt etablert i en rekke sektorer og bransjer, foregår det stadig diskusjoner rundt 3D-teknologien som potensiell utfordrer av tradisjonell IP-beskyttelse av produkter og prosesser.

BRANDSTORY: Industri 4.0 Beskytt data fra simulering og kyber-fysiske systemer

De som forbedrer produksjonsprosesser med kyber-fysiske systemer og simulering skaper helt nye former for verdier. Her er en rask innføring i hva som bør beskyttes, og hvordan.

BRANDSTORY: Industri 4.0 Ny teknologi med nye forretningsmodeller

Innføring av ny teknologi i verdikjeden skaper ikke bare muligheter for optimalisering, men også helt nye forretningsmodeller. Dette kan gi store konkurransefortrinn, for de som tar gode IP-valg.

BRANDSTORY: Industri 4.0 Slik endres produksjonsbedrifter med data

I verdikjeder som er stadig mer digitalisert, blir data en ny viktig ressurs. Med god forvalting og kontroll på data som generes kan dette skape et solid konkurransefortrinn for norske produksjonsbedrifter som tar i bruk «Industri 4.0-teknologi».

BRANDSTORY: Nytt kravsett for IT-anskaffelser

En ekspertgruppe har hjulpet DIFI med å utarbeide et kravsett for offentlige anskaffelser av IT-utstyr. Hovedbudskapet er: Kjøp kvalitet som varer lenge. Slik økes også muligheten for gjenbruk.

BRANDSTORY: Hva er et public display?

BRANDSTORY: Slik stenger du ute kontorstøyen med hodetelefoner

BRANDSTORY: De største teknologifloppene gjennom tidene ... Eller?


BRANDSTORY: Apple versus Samsung: Vi knuser mytene

BRANDSTORY: Hvordan bli du en viktig komponent i andres produkter? Er du en komponent i andres produkt og merkevare?

Har du et produkt eller en teknologi som kan inngå i og styrke andre aktørers sluttprodukt? Da bør du ha en solid IP-strategi, som sikrer din komponent og gir økt forhandlingskraft.

BRANDSTORY: NORSKE INDUSTRIHELTER Robot-temmeren er Norges industrihelt

Jakten på Norges industrihelt førte rett inn i hele Norges godtebutikk i Østfold.

BRANDSTORY: Derfor skal Telia Norge til Økern Portal

– De ansatte er så fulle av forventninger at de helst vil flytte inn i morgen, sier HR-direktør Nina Sundby. Økern Portal ble best av 30 prosjekt da Telia Norge skulle finne sitt nye hjem.

BRANDSTORY: «Digital tvilling» med laser og Geoplan 3D

BRANDSTORY: Digitalisering av maritim industri Nå kommer Smart Ships

Maritim næring entrer nå den fjerde industrielle revolusjonen. Kunstig intelligens og autonome systemer vil stå sentralt i teknologiutviklingen fremover.

BRANDSTORY: iFarm - Digitalisering av oppdrettsnæringen iFarm kan revolusjonere oppdrettsnæringen og bli lakselusens nemesis

Med erfaring fra panteautomater har Biosort utviklet en unik løsning for gjenkjenning og individuell sortering av laks. iFarm-konseptet overvåker helse og utvikling, og sorterer ut til behandling eller slakting

BRANDSTORY: Patent på dataspill

Dataspill har blitt milliardbutikk og industrien omsetter nå for mer enn film- og musikkbransjen tilsammen. Aktører som har beskyttet ideer, design og tekniske løsninger står igjen som vinnerne.

BRANDSTORY: Digitalisering av ferdigvareindustrien 3D teknologi - en ny disruptiv kraft i ferdigvareindustrien

Med 3D-printing blir informasjonen som skal til for å lage et produkt viktigere enn det fysiske produktet. Spesielt ferdigvareindustrien innen plast, glass og metall trenger nå å sikre sine viktigste verdier.

BRANDSTORY: Sikker varsling når katastrofen inntreffer

Behovet for en robust varsling ved et eventuelt ras ved Åkerneset var sporen til UMS sin unike patenterte teknologi. Med sitt unike lokasjonsbaserte varslingssystem kan norske UMS redde liv verden over.

BRANDSTORY: Fra NTNU og ut i verden med sterke patenter i sekken

Det startet med et kobberrør, en wire fra en gammel sykkel, noen stoffbiter og en gammel symaskin. Nå er det unike våpenbæresystemet patentert i USA, Kina, EU og Norge, og Canada står for tur.

BRANDSTORY: Verdens mest innovative selskap jobber kun i skyen

Verdens mest innovative selskap, Salesforce.com, jobber kun i skyen. Vi peker ut seks trender der dette vil endre måten vi gjør forretninger på, og hvordan disse ideene lar seg beskytte.

BRANDSTORY: Actionkamera + VR = Sant GoPro med ny avtale for mer ekstremopplevelser

Actionkamera-produsenten GoPro har nylig skrevet avtale om bruk av Microsofts patenterte teknologi for å kunne gjøre filmopplevelser enda mer ekstreme.

Fant 21 artikler. Viser 1–22.