Arkiv

Fant 84 artikler med artikkeltype Brandstory [fjern]

Tittel Dato

BRANDSTORY: Nye planer for Økern sentrum

Økern Portals visjoner om det dynamiske, urbane, levende og bærekraftige forlenges.

BRANDSTORY: Økern Portal åpner desember 2020

På tomten er byggene i ferd med å reise seg.

BRANDSTORY: Dette er fremtiden i planlegging av stillas

MB Stillas mener at de største fordelene med NTI SCAFFPLANNER er at du kan bedre sikkerheten og redusere kostnaden på byggeprosjektet ved bedre planlegging av stillas.

BRANDSTORY: Myndighetene må gi alle produsentene ansvar for avfallet sitt

I dag må produsentene av elektrisk og elektronisk avfall ta ansvar for avfallet sitt. Det samme burde gjelde plast - blant annet.

BRANDSTORY: Skaper et sentrum for arbeidsliv og byliv

BRANDSTORY: Digital tvilling speiler Økern Portal

BRANDSTORY: På vei mot en enklere arbeidshverdag

BRANDSTORY: Mobilen er utrydningstruet

2018 ble et «annus horribilis» for verdens grunnstoffer. Sirkulærøkonomien er veien å gå.

BRANDSTORY: Kan brukte batterier hjelpe oss med den fremtidige batterimangelen?


BRANDSTORY: Vorn Defence med full kontroll på sine konkurransefortrinn med Onsagers IP-sjekk Patentert våpenbæresystem som politi, forsvar og den profesjonelle sikkerhetsbransjen vil ha

I 2012 lanserte Eirik Andersen sin første jaktsekk, basert på det patenterte våpenbæresystemet Quick Rifle Release. Fire år etter tok politiet kontakt, og det åpnet et helt nytt marked for Vorn.

BRANDSTORY: Skal drifte nytt hotell på Økern

Etter en lang og spennende prosess trakk Norlandia Hotel Group det lengste strået.

BRANDSTORY: Har du behov for å kalibrere PC-skjermen?

BRANDSTORY: NORSKE INDUSTRIHELTER Robot-temmeren er Norges industrihelt

Jakten på Norges industrihelt førte rett inn i hele Norges godtebutikk i Østfold.

BRANDSTORY: Norske industrihelter Hvem blir Norges industrihelt?

Jakten på Norges industrihelt nærmer seg sitt klimaks. Nå skal vinneren kåres.

BRANDSTORY: Norske NTI med verdensnyhet for integrert livssyklusBIM

Denne etterlengtede nyvinningen ville neppe sett dagens lys uten BIM Verdinettverk på laget.

BRANDSTORY: Norske industrihelter Øvre Årdal mot Alibaba

Impec er i direkte konkurranse med kinesiske produsenter som selger utstyr på verdens største netthandelssted. Da er det godt å være tuftet på nær 40 års erfaring, kombinert med fremtidsrettet produksjon. Spesielt når finanskrisen rammer.

BRANDSTORY: Derfor skal Telia Norge til Økern Portal

– De ansatte er så fulle av forventninger at de helst vil flytte inn i morgen, sier HR-direktør Nina Sundby. Økern Portal ble best av 30 prosjekt da Telia Norge skulle finne sitt nye hjem.

BRANDSTORY: Et bygg som kan brukes til forskning og utvikling

Bli med inn i den bærekraftige teknologiportalen.

BRANDSTORY: Oslos mest spennende tomt

På denne tomten reises bygget som blir indrefileten i Oslos nye trendområde.

BRANDSTORY: Hemmeligheter bak de smaksrike og holdbare rettene fra Drytech REAL® suksessoppskrift

Kombinasjonen av norske kvalitetsråvarer, stolte kokker og en unik frysetørkingsprosess har gjort Drytech til hoffleverandør til Forsvaret, NATO og tur-Norge. Nå er maten og merkevaren REAL® også i ferd med å erobre Europas friluftsentusiaster.

BRANDSTORY: Mye større presisjon for ingeniørene og arkitektene

BRANDSTORY: Norges Industrihelter De kutter hva som helst. Hvor som helst.

Når 33 andre selskaper gir opp å fjerne en rigg i Mexicogolfen løser 1Diamond Technology oppdraget med sin verdenspatenterte teknologi. Nå står utfasing av norske plattformer og skip lagelig til for – kutt.

BRANDSTORY: «Digital tvilling» med laser og Geoplan 3D

BRANDSTORY: Norges Industrihelter Robotisert konkurransekraft

Manuelt, krevende arbeid ga høyt sykefravær og ikke tilfredsstillende effektivitet hos snacks- og godteriprodusenten Brynild Gruppen i Fredrikstad, og for ti år siden startet endringene. Automatisering og robotisering ga raskt gevinst på investeringene og motivasjon for nye tiltak.

BRANDSTORY: Norges Industrihelter Fra olje til fisk med industriell intuisjon

SHM så overføringsverdien av egen kompetanse fra olje og gass til havbruk. På få år har de bygget opp et lite konsern der suksessoppskriften inneholder blant annet utvidet virkelighet (AR)!

BRANDSTORY: Den blåøyde nordmann – et lett mål for hackerne?


BRANDSTORY: Norges Industrihelter Fra maskinering til 3D-printing

Oljesmellen nådde også Vestfold, og da 30 prosent av omsetningen forsvant over natta måtte Fosstech tenke nytt. En offensiv satsing på egen spisskompetanse har medført tidenes ordrereserve. Og i fortsettelsen skal de vokse videre på 3D-printing.

BRANDSTORY: Bedrifter bruker opptil 10 forskjellige sikkerhets-produsenter – Det er et problem

BRANDSTORY: Norges Industrihelter Norges industrihelter: Rufo

De sto på kanten av stupet etter blodrøde tall i 2013. I tillegg lovet sjefen noe han ikke visste om de klarte å levere. Nå er de nominert til å bli «Norges industrihelt».

BRANDSTORY: Patenter på trehjuling kjøpt av Yamaha Ingeniørkunst fra Hokksund solgt til Yamaha Motor

Rett før jul ble det kjent at den japanske motorsykkelprodusenten Yamaha Motor kjøper flere av Hokksund-selskapet Brudeli Techs patenter. Nå er oppfinneren bak klar med nye ideer.

BRANDSTORY: Bruker 4D på et av Oslos mest spennende byggeprosjekt

Veidekke unngikk kranproblemer fordi to digitaliseringsentusiaster var tidlig ute med Synchro.

BRANDSTORY: Slik gir skyen bedre samhandling i byggenæringen

Ni gevinster tilfaller de som omfavner fire megatrender

BRANDSTORY: Økt behov for kompetanse innenfor cybersikkerhet

BRANDSTORY: Inneholder din cybersikkerhetsstrategi disse 5 punktene for 2018?

BRANDSTORY: Ideen som kan spare staten for milliarder Løser en av oljeindustriens største utfordringer med menneskeskapt vulkan

Permanent brønnplugging, eller P&A, er en hodepine for oljebransjen. Tilgjengelig teknologi representerer svært høye kostnader og antas å ha variabel levetid. Men det var før norske Interwell P&A kom opp med ideen om å bruke teknologi basert på naturens egen metode.

BRANDSTORY: Snart slutt på analog holdbahetsmerking Holdbarhetsindikator i sanntid gjør datostempelet overflødig

Møt gründerne bak holdbarhetsindikatoren som kan revolusjonere vårt forhold til matkvalitet og matsvinn.

BRANDSTORY: Dette er noen av våre eksperter

BRANDSTORY: Digitalisering av maritim industri Nå kommer Smart Ships

Maritim næring entrer nå den fjerde industrielle revolusjonen. Kunstig intelligens og autonome systemer vil stå sentralt i teknologiutviklingen fremover.

BRANDSTORY: iFarm - Digitalisering av oppdrettsnæringen iFarm kan revolusjonere oppdrettsnæringen og bli lakselusens nemesis

Med erfaring fra panteautomater har Biosort utviklet en unik løsning for gjenkjenning og individuell sortering av laks. iFarm-konseptet overvåker helse og utvikling, og sorterer ut til behandling eller slakting

BRANDSTORY: Smartere elbil-lading med patentert transformatorteknologi

Nordmenn er verdensmestre i elbil. Nå vil Zaptec gjøre oss bedre på lading, med intelligent strømstyring. Vi tok en kundeprat med CEO Simen Teigre

BRANDSTORY: Patent på dataspill

Dataspill har blitt milliardbutikk og industrien omsetter nå for mer enn film- og musikkbransjen tilsammen. Aktører som har beskyttet ideer, design og tekniske løsninger står igjen som vinnerne.

BRANDSTORY: Digitalisering av ferdigvareindustrien 3D teknologi - en ny disruptiv kraft i ferdigvareindustrien

Med 3D-printing blir informasjonen som skal til for å lage et produkt viktigere enn det fysiske produktet. Spesielt ferdigvareindustrien innen plast, glass og metall trenger nå å sikre sine viktigste verdier.

BRANDSTORY: Sikker varsling når katastrofen inntreffer

Behovet for en robust varsling ved et eventuelt ras ved Åkerneset var sporen til UMS sin unike patenterte teknologi. Med sitt unike lokasjonsbaserte varslingssystem kan norske UMS redde liv verden over.

BRANDSTORY: 3D-printing krever ny tilnærming til patent

Norske selskaper ligger helt i front på additiv tilvirkning, også kjent som 3D-printing. Den nye teknologien byr på mange fordeler, men også nye utfordringer relatert til kopiering, beskyttelse og håndheving av patent.

BRANDSTORY: Fra NTNU og ut i verden med sterke patenter i sekken

Det startet med et kobberrør, en wire fra en gammel sykkel, noen stoffbiter og en gammel symaskin. Nå er det unike våpenbæresystemet patentert i USA, Kina, EU og Norge, og Canada står for tur.

BRANDSTORY: Verdens mest innovative selskap jobber kun i skyen

Verdens mest innovative selskap, Salesforce.com, jobber kun i skyen. Vi peker ut seks trender der dette vil endre måten vi gjør forretninger på, og hvordan disse ideene lar seg beskytte.

BRANDSTORY: Actionkamera + VR = Sant GoPro med ny avtale for mer ekstremopplevelser

Actionkamera-produsenten GoPro har nylig skrevet avtale om bruk av Microsofts patenterte teknologi for å kunne gjøre filmopplevelser enda mer ekstreme.

BRANDSTORY: Trodde du Google eller Tesla ledet utviklingen av selvkjørende biler?

Sannheten er at noen helt andre har teknologien som vil føre til fullverdige løsninger for biler som kjører av seg selv.

BRANDSTORY: Endringskompetanse fra mørkerommet Trodde du vi var ferdige med å digitalisere nå?

Svaret på spørsmålet i tittelen er selvsagt nei. Vi har trolig bare så vidt begynt.

BRANDSTORY: Trenger beskyttelse mot livsfarlige kopier

Laerdal Medical AS er verdensledende med sitt livrednings utstyr, og bruker patent- og designbeskyttelse for å bekjempe helseskadelige kopier.

Fant 84 artikler. Viser 1–50.