T2

Teknisk Ukeblad kjøper seg inn i Watt

Styrker forbrukersatsingen på nett.

Teknisk Ukeblads administrerende direktør og utgiver Jan M. Moberg sier at Watt blir en strategisk innholdspartner for tu.no.
Teknisk Ukeblads administrerende direktør og utgiver Jan M. Moberg sier at Watt blir en strategisk innholdspartner for tu.no. Bilde: Håkon Jacobsen
Stein Jarle OlsenTestansvarlig
20. sep. 2012 - 13:42

Teknisk Ukeblad Media AS går inn på eiersiden i HL Media mk2 AS, som er utgiver av lyd- og bildebladet Watt.

På nett

– Medarbeiderne i Watt har betydelig kompetanse, og har på veldig kort tid etablert et seriøst og godt fagblad. Vi vil også utnytte dette faglig sterke innholdet digitalt. Watt blir en strategisk innholdspartner for tu.no, sier Jan M. Moberg, utgiver og administrerende direktør i Teknisk Ukeblad Media AS.

Teknisk Ukeblad Media har tidligere sikret seg aksjemajoritet i Mobili Media AS, og har som mål å være komplette innen viktige segmenter på forbrukerteknologi, som mobil, PC og TV.

– B2B er fortsatt Teknisk Ukeblads hovedfokus, men på nett bygger vi en seriøs forbrukersatsning på toppen av hva vi allerede har, sier Moberg.

– Vi gleder oss

Bladet Watt ble startet i februar 2012 av medarbeiderne fra tidligere Hjemmekino. Watt er tilgjengelig på både papir, nett og som app til lesebrett/håndholdte enheter. 

– Bladet Watt skal fortsatt være bygget på seriøse tester og sterk produktkunnskap. Med Teknisk Ukeblad Media som eier kan vi utvikle vårt bladkonsept og vår digitale publisering sammen med et av Norges mest respekterte og største fagblader. Vi gleder oss veldig, sier ansvarlig redaktør i Watt, Håvard Holmedal.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.