TU.NO

Heretter får digitale abonnenter 50 prosent mer innhold

Vi trapper opp satsningen på Ekstra.

Fra mandag 20. august øker TU mengden artikler bare Ekstra-abonnenter får tilgang til.
Fra mandag 20. august øker TU mengden artikler bare Ekstra-abonnenter får tilgang til.
Svein-Erik HoleSvein-Erik HoleDigitalredaktør i TU Media
17. aug. 2018 - 07:58

I oktober 2016 lanserte Teknisk Ukeblad Media sitt abonnements­produkt Ekstra, hvor vi tilbyr fordypning, innsikt og saker som skal hjelpe ansatte i teknologibedrifter til å gjøre jobben sin enda bedre.

I starten publiserte tu.no og digi.no hver én dybdesak per arbeidsdag i Ekstra-pakka, senere doblet vi mengden, og fra mandag 20. august øker vi til et snitt på tre. Altså vil Ekstra-abonnentene hver uke få ca. 30 grundige artikler (noe mindre rundt høytider og i fellesferier). 

Utover høsten vil vi også inkludere nye tjenester i Ekstra-abonnementet. Mer om det ganske snart.

De beste sakene 

Fortsatt vil mye av innholdet på tu.no og digi.no være åpent, men de mest ressurskrevende sakene blir forbeholdt digitale abonnenter. 

I Ekstra-abonnementet finner du reportasjer fra bedrifter som har lykkes med en satsning, og som er villige til å dele sine erfaringer. Eller de som har feilet, og analysert hvorfor det gikk som det gjorde. Du vil møte visjonære teknologiledere som deler sine tanker om fremtiden, og rekrutterere som forteller hva slags kompetanse bransjen skriker etter. Analyser og rapporter blir også en del av pakka.

Målet er at Ekstra skal kunne fungere som et arbeidsverktøy, og hjelpe leserne med å få oversikt over morgendagens muligheter og behov. 

Nye satsninger

De aller fleste mediebedrifter har nå lukket hele eller deler av sitt digitale tilbud. Abonnementsinntekter er nødvendig for å finansiere kvalitetsjournalistikk, og mange av våre mest trofaste lesere ser verdien i et digitalt abonnement - såpass mange at Teknisk Ukeblad Media i sommer og høst har kunnet oppbemanne redaksjonene med fem journalistårsverk for å gi en styrket innholdspakke i retur.

Nylig lanserte vi TU Bygg. Flere nisjesatsninger og nye typer innhold vil fortløpende bli rullet ut i høst.

Det blir mer både av åpent innhold og saker i abonnement.

Vanlige spørsmål om Ekstra-abonnement

Ansatte i Teknisk Ukeblad Media har siden oppstarten kommunisert mye med våre digitale abonnenter. Under har jeg oppsummert de vanligste henvendelsene og svarene:

– Får jeg som digital abonnent tilgang til Digis Ekstra-saker? Svaret på dette er todelt. Privatpersoner som abonnerer på Ekstra, får saker både fra tu.no og digi.no, altså et snitt på seks saker hver arbeidsdag. Bedrifter som bestiller abonnement på vegne av mange ansatte, kan velge om de vil betale for tilgang til ett nettsted eller begge.

– Får jeg Ekstra gratis hvis jeg abonnerer på Teknisk Ukeblads papirmagasin? Svaret på dette er nei. Ekstra og TU papir er helt separate produkter, og innholdet fra Ekstra vil ikke bli å finne i bladet, eller omvendt. I øyeblikket har vi ingen pakkeløsning for abonnement på blad og TU-delen av digital tjeneste, men det kan komme senere.

– Hvorfor får ikke medlemmer av TUs eiereorganisasjoner Tekna og Nito innholdet gratis? Teknisk Ukeblad Media er en uavhengig mediebedrift, som driver journalistikk uten innflytelse fra eierne, og som finansierer sin egen drift. Tekna og Nito har valgt å kjøpe papirutgaven av TU til sine medlemmer som ett av mange medlemsgoder. Norske mva-regler gjør at en tilsvarende ordning med digitalt abonnement ville ha utløst mange millioner kroner i momskrav, så det har foreløpig ikke vært aktuelt.

– Tilbyr TU noen rabattordninger? Bedrifter som ønsker å kjøpe tilgang til mange ansatte, får rabatt, etter en trappetrinnsmodell. Medlemmer av Tekna og Nito får også rabatt. 

– Hvilke andre fordeler får abonnenter? Digitalt abonnement er en ganske ny tjeneste i TU, og målet er gradvis å utvide abonnementsfordelene. I første omgang tilbyr vi abonnentene rabatt på Teknisk Ukeblad Medias mange konferanser, som er vår nyeste arena for debatt, og en møteplass for ledende stemmer i teknologi-Norge. Abonnentene får også et skreddersydd nyhetsbrev. Etter hvert skal flere digitale tjenester bakes inn i abonnementet.

Artikkelen fortsetter etter annonsen
annonse
Innovasjon Norge
Trer frem med omstilling som innstilling
Trer frem med omstilling som innstilling

- Hva om jeg opplever noen problemer med tjenesten? Kundeservice for Ekstra treffes på support@tumedia.no.

Lytter til leserne

Digitalt abonnement er fortsatt ganske nytt for digi.no og tu.no, og vi justerer fortløpende innholdet i takt med kjernelesernes behov.

Så spill gjerne inn dine ønsker og tilbakemeldinger i kommentarfeltet under!

Og les gjerne mer om TU Ekstra her.

Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.