TU BrandStory er et annonseprodukt, produsert etter gjeldende retningslinjer.

Retningslinjer for TU BrandStory

TU BrandStory er en markedsføringskanal for annonsører.

Tanken bak annonseformatet er at firmaer med komplekse budskap skal få anledning til å gå i dybden på sine temaer, og ha mulighet til å få direkte feedback fra en relevant målgruppe.

Annonsørene er velkomne til å dele innsikt fra forskning og utvikling, refleksjoner rundt sin rolle i samfunnet og tanker om ledelse.

Produktreklame er ikke tillatt i dette formatet. Annonsører kan heller ikke bruke TU BrandStory som en kanal for tilsvar på journalistikk som utøves på redaksjonelle flater.

Innhold fra annonsør

Lavere kostnader og økt sikkerhet med 3D-trening

Slik kan oljebransjen kutte kostnader

Med 3D- trening, kan en kostnadspresset olje- og gassbransje spare penger på opplæring av ansatte – allerede før anlegget er satt i drift.

Kort tid etter takeoff fra LaGuardia lufthavn i New York, ble kaptein Chesley B. Sullenberger nødt til å ta over kommandoen på US Airways’ Flight 1549. Et sammenstøt med fugler ble den skjebnesvangre årsaken til at kapteinen måtte gjennomføre en kontrollert nødlanding i Hudson River. 

Presset på kapteinen var enormt og en liten feil kunne kostet over 150 mennesker livet.

Mye av årsaken bak kapteinens evne til å holde hodet kaldt og lande flyet sikkert, var utallige timers øving i flysimulator.

I simulatoren kan ulike komplekse simuleringer slik som menneskelig aktivitet på en oljeplattform simuleres i sanntid.
Mye av årsaken bak kapteinens evne til å holde hodet kaldt og lande flyet sikkert, var utallige timers øving i flysimulator. I simulatoren kan ulike komplekse simuleringer slik som menneskelig aktivitet på en oljeplattform simuleres i sanntid.

Digital erfaring

3D-trening er mist like viktig for olje- og gassindustrien. En operatør er i ferd med å ta en runde på en enorm offshoreinstallasjon utenfor kysten av Angola, og kommer over en synlig gasslekkasje og en skadet person. Dette kan fort utvikle seg til en alvorlig krisesituasjon, og operatøren er nødt til å ta de rette valgene umiddelbart.

Trening og opplæring er nøkkelen til riktig håndtering av slike vanskelige situasjoner. Behovet for å forbedre både operasjonell effektivitet og sikkerhet får selskaper på tvers av ulike industrier til å vurdere nye måter for opplæring av konsoll- og feltoperatører. Se video om dette her

Håndtering av vanskelige situasjoner

Det er nettopp derfor den franske olje- og gassgiganten Total har investert stort i 3D-opplæring av de ansatte til sitt anlegg utenfor Angola. Ved å ta deg inn i et spillignende 3D-miljø, kan arbeidere trene på alle oppgaver som skal utføres på en virkelighetsnær måte.

Lydeffekter og 3D-objekter gjør scenarioene så realistiske som mulig. 3D-trening gjør det lettere for operatørene å bli godt kjent med arbeidsstedet – før de i det hele tatt setter sin fot på anlegget.

Digital trening har åpnet en ny virtuell verden og blitt svært viktig for Total, da de har ansatte som må manipulere eller arbeide i umiddelbar nærhet til farlige materialer.

– Vi må ha opplæring som når ut til alle, sier Nicolas Tarisse, Field Operations Traning Manager hos Total.