IKT

Tror på privatmarkedet

15. juni 2001 - 06:46

Lucent, verdens største leverandør av trådløse løsninger for datakommunikasjon, selger sine produkter under varemerket Orinoco. De dekker hele spekteret fra kontorbruk, utendørs, på reise og i hjemmet. Salgssjef Ola Bostadløkken venter seg særlig stor vekst i privatmarkedet.

– Vi konsentrerer oss om WLAN-produkter i Norge. Også her hjemme er vi markedsleder i et raskt voksende marked, sier han. WLAN står for Wireless Local Access Networks.

Bostadløkken ser også produktene som et supplement til de kommende UMTS-tjenestene fra mobiloperatørene i spesielle utvalgte soner som hoteller, flyplasser og andre steder hvor det samler seg mye folk.

Produktene er basert på IEEE 802.11b standarden med 2,4 GHz. Bostadløkken regner med at neste generasjon produkter basert på 5GHz vil komme i løpet av året, dog ikke nødvendigvis fra Lucent.

– Dersom man bruker de sikkerhetsverktøy som finnes, er dette like sikkert som all annen kommunikasjon, tror Bostadløkken.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.