Etter å ha kjørt Segway var vi litt skeptiske til den mye mindre, hvite Ninebot E.
Den så ganske spinkel ut i forhold orginalen. Men du verden, for et synsbedrag.
Til tross for halve vekta, virket den minst like sprek og komfortabel.
Den koster 19.000 kroner mindre enn Segway i2, men virket likevel svært solid og lettmanøvrert.
Les hele testen: Vi tester 5 ulike ståhjulinger
Mobil
Kjøretøyet er bygget i magnesium og plast og det gjør at vekten er svært lav uten at det går ut over den stødige følelsen. Styret kan skrus løs helt nede i basen og det gjør Ninebot svært transportabel.
Ninebot har også kopiert Segways doble elektronikksystem slik at hvis det utenkelige skulle skje, at et går i stykker, vil det andre overta.
I styret er det god oversikt over lading og andre kontroller i et slags dashbord mellom håndtakene. Den kan også kommunisere med en app som gir all relevant informasjon man har bruk for, selv om vi ikke testet dette.
Ninebot Elite er etter vår mening den beste av dem alle selv om vi ser bort fra prisen.
Les også: Denne elsykkelen kan kjøre 45 km/t lovlig i Norge
Spesifikasjoner, Ninebot Elite:
- Vekt: 23 kilo
- Hjuldiameter: 19 tommer.
- Motorstyrke: 1,35 kW
- Batterikapasitet: 670 Wh.
- Oppgitt toppfart: 20 km/t
- Oppgitt ladetid: 4 timer
- Oppgitt rekkevidde: 20 km
- Kan felles sammen: Nei
- Pris: 35.990
Les også:
TEST: Lupine Betty R X14: Er verdens sterkeste hodelykt også den beste?