ØKER: Administrerende direktør Jan M. Moberg (t.v.) og ansvarlig redaktør Tormod Haugstad er strålende fornøyd med de nye lesertallene for Teknisk Ukeblad. (Bilde: Håkon Jacobsen)

Teknisk Ukeblad større enn noensinne

  • Karriere

Mediebedriftenes Landsforening (MBL) offentliggjorde i dag de siste lesertallene for magasiner og ukeblader.

Kraftig vekst

I Teknisk Ukeblads redaksjon jubles det over at det siste offisielle tallet er 340.000 lesere, opp hele 23.000 forrige halvår.

– Vi styrker oss betraktelig i forhold til våre konkurrenter. Dette viser, blant annet, at teknologi blir stadig viktigere i samfunnsdebatten. Våre eiere, NITO og Tekna, får stadig flere medlemmer, noe vi også nyter godt av. I tillegg gjøres det en god jobb med produktet her på huset, sier utgiver og administrerende direktør i Teknisk Ukeblad Media, Jan M. Moberg.

– Kvalitet

I første halvår 2011 var det 307.000 som oppga at de leste Teknisk Ukeblad . De siste sju årene har Teknisk Ukeblad fått over 100.000 nye lesere på papir.

Teknisk Ukeblad vokser nest mest av alle titler i fjor, kun slått av Økonomisk Rapport. Mest tilbake gikk Se og Hør tirsdag, Nemi og Se og Hør Weekend.

– Dette er en bekreftelse på at journalistikken vår blir satt pris på. Vi har som mål å være ledende på egne nyheter når det gjelder teknologi og næringsliv og har satset bevisst på kvalitetsjournalistikk både på nett og papir innen industri, olje og gass, energi, bygg og anlegg og it. Men mest av alt er dette en honnør til hele staben. Vi har en gjeng med veldig dyktige journalister, sier ansvarlig redaktør Tormod Haugstad.

Stormer frem på nett

Også på nett peker pilen i riktig retning, med over 136.000 unike brukere forrige uke.

Det er en dobling bare fra nivået før jul.

– Vi er svært fornøyd med fremgangen. Nå øker vi også også betydelig på nett og mobil. Vi er utvilsomt inne i en spennende periode, sier Jan M. Moberg.

Les også: Over 8000 følger Teknisk Ukeblad på Facebook