Svensk Telenor-satsing

  • ikt

djuice vil være et eget abonnement, med egne tjenester, fakturering, markedsføring, og kundeservice.

Attraktiv partner

– For djuice og Telenor er avtalen med Europolitan Vodafone viktig, uttaler viseadministrerende direktør Morten Karlsen-Sørby i Telenor Mobile Communications i en pressemelding fra Telenor. – Vi vurderer Europolitan Vodafone som en attraktiv partner i Sverige med avanserte tjenester og høy kvalitet.

Djuice kommer til å tilby mobile tjenester som er tett integrerte med internett. Målet i det svenske markedet er å bli de unges partner i det mobile samfunnet, og den primære målgruppen er unge mennesker mellom 15 og 30 år.

Utvider tilbudet

– Samarbeidet med djuice betyr at vi ytterligere utvider tilbudet av tjenester og markedskanaler mot ungdomssegmentet, uttaler administrerende direktør Jon Risfelt i Europolitan Vodafone i den samme pressemeldingen. – Mangfold er en forutsetningene for fremgang på mobilmarkedet. Vi øker trafikken i vårt nett og får dermed større avkastning på de investeringer vi gjør i infrastruktur og system.

Satsingen på djuice i Sverige vil bli trappet opp bl.a. gjennom en større introduksjon av mobile Internett tjenester knyttet til Volvo Ocean Race som starter 23. september. Som hovedsponsor for den norske deltakerbåten i Volvo Ocean Race, har båten også fått navnet djuice.

Partene

Europolitan Vodafone er en mobiloperatør med lisens for å bygge tredje generasjons mobilnett i Sverige. Selskapets styrke er fokuset på utvikling av internasjonale tjenester, service og kvalitet. De har omkring 1400 ansatte. Selskapet er notert på OM-børsens Attract 40-liste (Stockholm) gjennom Europolitan Holdings AB. Majoritetseier er britiske Vodafone med 71 procent av aksjene i Europolitan Holdings og resterende 29 prosent innehas av private aksjonærer, investeringsselskaper og pensjonsfond. Vodafone-gruppen er representert på fem kontinenter og har omkring 80 millioner kunder (proporsjonalt antall kunder, beregnet etter eierandel).

Telenor Mobile Communications (TMC) er Telenors forretningsområde innen mobiltelefoni. TMC har en ledende posisjon i det norske markedet gjennom Telenor Mobil og eierskap i 14 internasjonale mobiloperasjoner i Norden, Europa for øvrig og sørøst-Asia. Antallet abonnenter var ved utgangen av 2000 om lag 5,9 millioner – 2,3 millioner i Norge og 3,6 millioner utenfor Norge, beregnet på basis av TMCs eierandel i hvert enkelt selskap. Telenor ASA er notert på Oslo Børs og Nasdaq i New York.

djuice er Telenor Mobile Communications satsing på mobilt Internett. djuice er en selvstendig merkevare og hovedportal for mobilt Internett med innhold, funksjonalitet og kommunikasjon som bygger på kundens mobilitet og den mobile adferd. I Sverige lanseres også djuice som eget mobilabonnement.