IFA: Sony hadde tapetsert Berlin med reklame for 200 Hz-modellen. (Bilde: Dag Yngve Dahle)

Sure signaler fra Sony

  • Kommentarer

- Dere kommer ikke inn nå. Ikke snakk om, sa vakten avfeiende bryskt.

50 journalister sto måpende utenfor inngangen til messehallen. En britisk journalist gikk raskt fra konseptene.

- Hva er dette for idiotisk nonsens? Sony nekter journalister adgang til pressekonferansen? Vil ikke Sony ha PR?

Han freste ut glosene på ikke-britisk vis.

Klokka var ett minutt over 12. Vi var ett minutt for seint ute. Banneordene haglet mot vaktene, men ingenting nyttet.

Ingen andre storselskaper gjorde noe liknende. Ingen opptrådte på samme maktarrogante måte som Sony.

Sony lanserte også det de selv kalte "verdens slankeste TV". Problemet er bare at kun den øverste delen måler 9,9 mm, og at Philips viste fram en 8 mm tynn prototype.

"Verdens første 200 Hz-LCD-TV", het det også fra Sony. Men viste ikke også Samsung fram en 200 Hz-modell på messa?

Makt har en lei tendens til å korrumpere. Det gjelder nok også markedsmakt. Har størrelsen og suksessen gått selskapet til hodet?