IT

Stress jager nettkundene

UTÅLMODIG: Kundene forsvinner kjapt hvis nettsiden ikke fungerer som den skal.
UTÅLMODIG: Kundene forsvinner kjapt hvis nettsiden ikke fungerer som den skal. Bilde: Colourbox.com
Espen Zachariassen
1. okt. 2009 - 11:00

Nettkunder er utålmodige og hopper raskt til konkurrerende butikker hvis nettsiden ikke fungerer som den skal.



Webstress

En nordisk undersøkelse gjennomført for programvareselskapet CA blant 4000 nettbrukere viser at kundene dropper nettsiden allerede etter ti skunder hvis det skjer en feil.

Fenomenet kalles webstress.



Melder ikke feil

Undersøkelsen viser at forbrukerne har store forventinger til ytelse når de besøker en webside.

18 prosent av nordmenn forventer at en forstyrrelse vil bli rettet opp i løpet 10 minutter, og 61 prosent forventer at feilen blir rettet opp innen én time.

Men bare 11 prosent tar seg tid til å rapportere et problem.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.