SPIS ELLER BLI SPIST: NextGenTel er nå Telenors suverent største utfordrer på fast bredbånd i Norge.

Spiser Tele2s bredbånd i Norge

For rundt 100 millioner kroner overtar dermed NextGenTel både bredbånds- og bredbåndstelefonivirksomheten til Tele2 i Norge.

Salget omfatter rundt 74.000 faste bredbåndskunder og 23.000 bredbåndstelefonikunder.

- Veiskille

– Vi har kommet til et veiskille der vi enten må investere ytterligere i bredbåndsvirksomheten eller rendyrke vår kjernevirksomhet som er mobil- og fasttelefoni. Vi skal utfordre mobilduopolet og mener NextGenTel er den riktige aktøren til å videreføre bredbåndskundenes interesser, sier Haakon Dyrnes, administrerende direktør i Tele2 Norge.

NextGenTels andel i bredbåndsmarkedet øker fra rundt 15 prosent til 22 prosent med oppkjøpet.

En god nummer to

– Dette oppkjøpet vil ytterligere befeste NextGenTels posisjon som den største utfordreren i bredbåndsmarkedet i Norge, sier Jan-Dagfinn Midtun, administrerende direktør i NextGenTel i en pressemelding.

Avtalen mellom Tele2 og NextGenTel forutsetter godkjennelse av relevante myndigheter.