- Playstation 3 er åpen for reklamebransjen, sier administrerende direktør Phil Rosenberg i Sony Computer Entertainment America (SCEA) i en pressemelding.
Les også:
- Positivt for mediet
SCEA og SCEE (Europa) annonserte i dag at de har inngått en avtale med selskapet Double Fusion om å selge og levere dynamisk "In-game advertising" for Playstation 3-plattformen.
- Vi er veldig glade for å få inn kontekstrelevante og vellagede annonser på PS3. Playstation tar med dette en ledende rolle i å få i gang denne raskt utviklende sektoren som vil være positiv for spillmediet, sier Rosenberg.
Milliardindustri
Sony melder om at de 13 millionene PS3-konsoller som er solgt, skal gi annonsørene en gylden mulighet til å nå spillerne direkte, og selskapet DFC Intelligence spår at reklamesalget på denne generasjons spillsystemer vil nå rundt en milliard kroner innen 2011.
- Vi har allerede mottatt enorm støtte fra utgivere over hele verden som vil ha inn reklame inn i PS3-spillene sine, sier Jonathan Epstein i Double Fusion.
Les også: Sony-fiks ødelegger PS3