TRYGG: Det kan se utrygt ut, men ifølge befrakter Seløy Undervannsservice var transporten trygg så lenge flyet var godt nok surret på lekteren. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
SLEP: Flyet ble først slept fra flystripa og ned til strandkanten. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
MOLO: En egen molo var anlagt for at en lekter fra Seløy Undervannsservice kunne legge til. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
TREKK: Etter en nattsutsettelse på grunn av stormvarsel ble maskinen trukket om bord. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
VEI: Det måtte lages en egen anleggsvei mellom flyplassen og havet. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
OM BORD: Flyet ble trukket om bord uten uventede problemer. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
MANNSKAP: En del mannskap måtte til for å fullføre operasjonen. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
SJØSATT: Om ikke på egen kjøl, så ble Widerøe-maskinen sjøsatt for tansport nordover til Bodø. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
UVANT: En lekter med vinger er et noe uvanlig syn langs kysten. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)
PÅ VEI: Operasjonen ble noe forsinket på grunn av stormvarsel, men gikk som planlagt da den først kom i gang. Onsdag morgen var transporten fra Stokka til Bodø unnagjort. (Bilde: Lars Olve Hesjedal/Helgelands Blad)

Se bildene fra Widerøe-slepet