Pris til BBS

Kvalitetsprisen omfatter ni kriterier fordelt på virkemidler, resultater, forbedring og læring. Blant kriteriene er lederskap, policy og strategier, kunde- og medarbeidertilfredshet, prosesser og forholdet til samfunnet og nøkkelresultater.

– BBS har på en svært tilfredsstillende måte greid de formelle, objektive kravene til prisen. Det innebærer at bedriften har oppnådd dokumentert forbedring og økt lønnsomhet over tid, basert på en bevisst satsing innenfor prismodellens hovedområder. Det gir økt konkurransekraft, samt mer fornøyde kunder og medarbeidere. Prisen er fullt fortjent på alle måter, sier administrerende direktør Rolf Barry-Berg i NFKL i en pressemelding.

BBS er ledende leverandør av betalingstjenester til norske banker, og er markedsleder innen kort-, giro- og interbanksystemer. Selskapet formidlet i fjor 43.312 milliarder kroner gjennom sitt avregningssystem for norske banker. BBS utvikler nå en rekke løsninger for sikkerhet, betalings- og informasjonsformidling på internett, og har satt i gang et omfattende arbeid med å innføre ny teknologi for kortbetaling basert på smartkort.

BBS kan nå som vinner av Den norske Kvalitetsprisen søke på The European Quality Award.

Bak kvalitetsprisen, som er den nasjonale utgaven av den prestisjetunge europeiske kvalitetsprisen, står Norsk Forening for Kvalitet og Lederskap (NFKL). Tildelingen ble foretatt av Stortingspresident Kirsti Kolle Grøndahl på årets Høstkongress/Winners Conference.