One Call har mest fornøyde kunder

Norsk Kundebarometer viser at One Call er mobiloperatøren med de mest fornøyde kundene.

Norsk Kundebarometer

En kundetilfredshetsundersøkelse gjennomført av Norstat for Handelshøyskolen BI.

7800 norske forbrukere er intervjuet om hvor fornøyde de er med bedrifter de kjøper varer og tjenester fra.

Totalt deltar 194 bedrifter fra 40 bransjer i undersøkelsen.

Målet er å finne ut hvor fornøyde kundene er, og hvor lojale de er mot bedriftene de er kunder hos.

Mer info: Kundebarometer.com 

One Call har ikke bare de mest fornøyde mobilkundene. Selskapet har landets mest fornøyde kunder uansett bransje, ifølge Norsk Kundebarometer.

Dette er første gang en mobiloperatør ligger på førsteplass i listen over bedriftene med mest fornøyde kunder. Av 100 mulige poeng fikk operatøren 83,7. De er tett fulgt av Flytoget med 83,3 poeng, og Hurtigruten med 83 poeng.

Det er ingen andre telekomselskaper på de ti øverste plassene. Den neste mobiloperatøren på listen er Chess på 24. plass. Deretter kommer Telenor Mobil på 32. plass, og Tele2 Mobil på 75. plass. Netcom havner på 106. plass totalt.

Bransjeresultater

For mobiloperatørene er rangeringen slik:

1. One Call - 83,7 poeng

2. Chess -  78,2 poeng

3. Telenor - 76,0 poeng

4. Tele2 - 72,5 poeng

5. Netcom - 70,3 poeng