Om Mobili.no

Her finner du informasjon om Mobili.no, nettstedets medarbeidere og bruk av vårt materiale i markedsføring.

Leter du etter annonseringsinfo? Klikk her!

Mobili.no skriver om det som rører seg i mobilverdenen. Nettstedets hovedaktivitet er testing av nye mobiltelefoner. Mobili.no dekker også tjenester, operatører og andre nyheter innenfor mobil.

Mobili.no skriver mobiltester for målgruppene produktene er rettet mot. Derfor fokuseres det for eksempel tyngre på bedriftsfunksjoner i bedriftstelefoner, underholdningsfunksjoner i underholdningstelefoner og basalfunksjoner i basistelefoner. Tanken bak dette er at testene skal være mest mulig informative for de forskjellige brukergruppene.

Mobili.no har som underordnet mål å være først i Norge med tester av nye modeller.

Hvem vi er

Mobili.no drives av Mobili Media AS som eies av de ansatte og Teknisk Ukeblad Media AS. Selskapet og nettredaksjonen holder til i Bergen.

Marius Valle - Ansvarlig Redaktør

Marius ble ansatt som ansvarlig redaktør i Mobili høsten 2009. Han kommer fra mobilnettstedet Amobil.no, hvor han var ansatt fra 2005, og Ansvarlig Redaktør fra 2007. Han har journalistutdanning fra NKF i Bergen. Marius har også jobbet som selger i Telebutikken mellom 2004 og 2006.

marius.valle@mobili.no -- (+47) 977 65 017

Marius Sørland Eltervåg - Journalist

Marius har jobbet i Mobili siden januar 2010. Han kommer fra mobilnettstedet Amobil.no, som han var med å starte opp i 2002. Han jobbet i Amobil frem til våren 2009. Han har journalistutdanning fra NKF i Bergen. Marius har også jobbet som Journalist i bergensavisen BA.

mafo@mobili.no -- (+47) 932 50 200

Christian Buvik - Informasjonsarkitekt

Christian er en av gründerne i Mobili. Han har bakgrunn fra mobilnettstedet Amobil.no, hvor han jobbet som som Freelance-Journalist fra 2008 til 2009. Christian har designutdanning fra NKF i Bergen, og har jobbet selvstendig som webdesigner fra 2006.

christian@mobili.no -- (+47) 966 72 222

Mio, redaksjonsassistent

Mio er redaksjonsassistent i Mobili. Hans hovedoppgaver er å ligge på gulvet, se ut vinduet, bjeffe på forbipasserende hunder og gnage på bein. Han leker også med ball i ny og ne. Mio er en finsk lapphund, og er registrert under navnet Lappizaros Cliff. Mio har ingen tidligere arbeidserfaring.

mio@mobili.no -- Facebook.com/HundenMio

Om Teknisk Ukeblad Media AS

Teknisk Ukeblad Media AS utgir blant annet tidsskriftet Teknisk Ukeblad og nettstedet TU.no. Teknisk Ukeblad Media er et mediekonsern i utvikling og vekst. I 2010 var omsetningen ca. 115 millioner kroner. Antall ansatte er ca. 60. TU Media AS eies av Tekna, NITO og Polyteknisk Forening. Virksomheten består av nyhetsmagasinet Teknisk Ukeblad, fagbladene Industrien, Våre Veger og Automatisering med tilhørende nettsteder. Teknisk Ukeblad er forlagets hovedtittel, med et ukentlig opplag på 118 000 og 307 000 lesere. Bladet fremstår i dag som Norges viktigste nyhetsmagasin innen teknologi, næringsliv og politikk.

Hvem våre lesere er

Våren 2011 gjennomførte vi en leserundersøkelse på Mobili.no for å finne ut hvem våre lesere er. Her er et lite utvalg av resultatet:

  • 89 prosent er menn
  • 61 prosent er mellom 18 og 40 år
  • 64 prosent har Android-telefon
  • 55 prosent kjøper ny telefon minst en gang i året
  • 79 prosent finner artiklene våre i stor eller svært stor grad hjelpsomme
  • 91 prosent av leserne leser tester på Mobili.no før de kjøper ny mobil
  • 34 prosent av leserne planlegger å kjøpe tablet

Vil du bruke testene våre i markedsføring?

Dersom du representerer et selskap som ønsker å bruke våre tester, terninger eller logo i markedsføring ber vi om at noen enkle regler følges:

Markedsføring på nettsider, for eksempel i nettbutikker: Link til testens første side (konklusjonssiden). Eksempel.

Bruk av terningkast: Benytt våre markedsføringsterninger med Mobili.no-logo. Disse finner du i en .zip-fil her.

Bruk av utdrag fra testen: Tekstutdrag skal ikke skrives om, men siteres slik de står i testen.

Link til oss: Der det er mulig ønsker vi at det linkes til vår test. Vi krever ikke dette i bannerannonser.