Chris Kirkemo varsler omveltninger i HPs markedstrategi i Norge. (Bilde: Trond Haugen/HP)

Ny sjef i HP

  • IT

Chris Kirkemo (32) har tatt over som markedssjef i teknologi- og løsningsdivisjonen i HP.

Før Chris Kirkemo tok over markedsansvaret i teknologi- og løsningsdivisjonen i HP Norge, jobbet han som markedsansvarlig for løsningene til HP. Han startet i HP i 1999 og har hovedsakelig jobbet innenfor salg, blant annet over fem år som selger av tjenester for HP sin service- og konsulentavdeling.

Kirkemo er utdannet i internasjonal markedsføring fra Norges Markedshøyskole (BI).

Løsningssiden skal mere fram

- HP setter kunden i høysetet og måler jevnlig effekt og tilfredshet. Måling av effekt vil også være et viktig fokus på markedsføringssiden, og her er det nok litt å hente selv om HP har kommet et stykke i forhold til andre selskaper, sier Kirkemo.

HP har tradisjonelt vært stor på markedsføring av produkter, mens løsnings- og tjenestesiden ikke har kommet like tydelig frem, hevder den nye markdessjefen.

Forretningskritisk

- Det er derfor viktig for meg at vi markerer HP sterkere som løsningsleverandør. Vi leverer programvare og tjenester som er ytterst forretningskritisk til store deler av det norske markedet, og dette ønsker vi å synliggjøre bedre også markedsmessig, sier den nye markedssjefen.