IKT

NICE flying

MULTIMEDIA: Det nye ombordsystemet som Lufthansa Technik utvikler skal bestå av en PCU (Passenger Control Unit) og et Plug-In Display PiD). FOTO: LUFTHANSA
MULTIMEDIA: Det nye ombordsystemet som Lufthansa Technik utvikler skal bestå av en PCU (Passenger Control Unit) og et Plug-In Display PiD). FOTO: LUFTHANSA
Stein Bekkevold
26. nov. 2004 - 08:03

Det skal bestå av en PCU (Passenger Control Unit) og et Plug-In Display PiD).

PiD består av en lyssterk skjerm type TFT LCD 10 med tilbehør. Den kan enten installeres fast i setet eller utleveres med pluginn-kabel.

Enheten sender og mottar kommandoer samtidig som den tar imot og dekoder datastrømmer fra media, via Ethernet.

Du jobber effektivt om bord, minst like bra som ved kontorpulten - maskinen holder deg også ajour med e-posten. Eller viser deg den aller nyeste Bondfilmen.

PCU sitter i setet og inneholder syv membran-taster. En støykompensert øretelefon følger med settet.

Men Lufthansa måtte lage to versjoner: En normal for passasjerfly (115 VAC) og en for de små morsomme maskinene som noen av oss lærte å fly for en mannsalder siden: 28 VDC. Så nå kan far sitte i baksetet i SuperCub'en og se på fotballkamp mens mor flyr. Det er tider, det.

Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.