Canon Pixma-skriver IP5300 (Bilde: Canon )

Med håret i skriveren

  • nettarkiv

Bildet er et av Canons siste påfunn for å selge flere skrivere. Ikke forstår jeg hvorfor kvinner skulle være interessert i å kjøpe en ny skriver etter å ha sett et slikt bilde, men det forstår sikkert markedssjefene.

Electroworld har for første gang vært arrangert. Teknologimesser er en bra ting. Arrangørene markedsførte den som tidenes fremtidsmesse. På plakatbildet hadde de en futuristisk fremtidsfamilie iført røde tettsittende StarWars-lignende klær. Men fremtiden er NÅ, i hvert gjelder det på salgsmesser som Electroworld.

Når skal det gå opp for produsenter, messearrangører og reklamebyråer at teknologi er til for folk flest? Med andre ord; Meg og deg. Dersom de hadde promotert forbrukerteknologi på en mer normal og edruelig måte, så ville de kanskje ha solgt mer, samt sluppet å få håret i skriveren?