Nyhetsbrevene fra tu.no vil heretter bli sendt to ganger på alle hverdager. (Foto: Skjermdump)

KOMMENTAR: NYHETSBREV TU.NO

TU øker frekvensen på nyhetsbrev

Større innholdsproduksjon - og to nyhetsbrev om dagen.

I 2014 kommer papirutgaven av Teknisk Ukeblad ut 22 ganger, mot 42 året før. Parallelt med at bladproduksjonen er redusert, har vi økt innsatsen betraktelig i våre digitale kanaler.

På tu.no dekkes nyhetsbildet løpende, med redaksjonell bemanning fra tidlig morgen til sen kveld, og publisering av innhold hver eneste dag gjennom hele året.

Kun på nett

Profilmessig ønsker vi å holde et høyt nyhetstrykk på dagtid, mens vi også gir rom for innsiktsstoff, større reportasjer og forbrukerelektronikk på kvelder og i helger.

I sum legger vi til rette for en langt hyppigere publiseringstakt på tu.no enn leserne har vært vant til, og en økende andel av stoffet vårt finnes kun her.

Dette ønsker vi å gjenspeile i måten vi kommuniserer med de faste leserne på.

To daglige nyhetsbrev

Fra og med mandag sender vi tu.nos nyhetsbrev oftere ut:

  • Alle hverdager produseres to nyhetsbrev - med utsending klokka 11.00 og 15.30.
  • Lørdager sender vi ut ett nyhetsbrev, klokka 11.
  • Søndager og helligdager sender vi ingen brev.

I lavsesong, når både journalister og kilder har ferie og produksjonen blir deretter, nøyer vi med oss ett daglig brev. Dette vil da komme klokka 11. Dette gjelder for eksempel i romjulen og i fellesferien i juli.

Andre nyhetsbrev

I dette oppsettet er det dessverre ikke mulig å abonnere på bare ett nyhetsbrev om dagen. De to brevene er ment å komplettere hverandre, og de vil bli mer kompakte enn i dag.

For dem som synes det blir for mye informasjon, tilbyr vi et ukebrev som oppsummerer ukas toppsaker.

Frekvensen administrerer du enkelt selv, via en lenke fra hvert nyhetsbrev.

TU har også et eget ukentlig nyhetsbrev for petroleumsbransjen, og vårt datterselskap Digi sender to ganger om dagen ut sitt nyhetsbrev med de viktigste nyhetene fra IT-bransjen (påmelding i toppen av siden).

Vi håper endringene oppfattes som nyttige.

Les også:

tu.no lanserer BrandStory

Tu.no rydder redaksjonell plass til leserne  

TU lanserer whitepaper