ARKIVNYHETER

Klar ledelse til Ørsta-firma i Volda

Den som får kontrakten skal blant annet sprenge forskjæringene til den 3,5 km lange Hjartåbergtunnelen. Kartet viser to aktuelle tunneltraséer. Det lengste alternativet er valgt.
Den som får kontrakten skal blant annet sprenge forskjæringene til den 3,5 km lange Hjartåbergtunnelen. Kartet viser to aktuelle tunneltraséer. Det lengste alternativet er valgt. Bilde: Ill.: Statens vegvesen
4. nov. 2010 - 15:12

Den aktuelle strekningen ligger i Ørstas nabokommune Volde. Når Kvivsvegen åpnes om to år, blir denne delen av fylkesveg 651 omklassifisert til E 39. Før det kan skje må vegen utbedres. En ny tunnel med en lengde på 3,5 km skal sprenges og en 230 meter lang tunnel skal utvides. Forskjæringene til disse tunnelene inngår i entreprisen. Den omfatter også anlegg av 500 meter veg i dagen, foruten skogrydding, masseflytting, fjellsikring og bygging av anleggsveger.

Det nest laveste anbudet ble gitt av AF Gruppen. Det er på 54,184 mill. Deretter følger Mesta med 56,758 mill. og P/S Articon fra Færøyene med 59,291 mill. Siste anbyder er Erling Rolstad fra Vinstra som vil ha 69,216 mill. for jobben.

Den som får jobben får flere delfrister å forholde seg til. 1. mai 2012 må hele jobben være gjort.



Les mer om:
Del
Kommentarer:
Du kan kommentere under fullt navn eller med kallenavn. Bruk BankID for automatisk oppretting av brukerkonto.