Strindheimtunnelen kommer opp i dagen ved Leangen omtrent midt på strekningen Nidelv bru-Grillstad. Her skal et trøndersk firma anlegge interimsveger. (Ill.: Statens vegvesen)

Jevnt mellom trøndere i Trondheim

Nærmeste konkurrent er Grunnarbeid fra Trondheim med 34,314 mill. Deretter følger Tverås Maskin& Transport fra Stjørdal (34,33 mill.) og Søbstad fra Trondheim (34,776 mill.).

De to siste ligger høyt over og er sjanseløse. Terra Entreprenør fra Trondheim vil ha 38,523 mill., mens Aunemo Utomhusanlegg fra Orkdal har gitt et anabud på 44,825 mill.

De laveste anbudene ligger veldig nært kalkylen, og Vegvesenet er rimelig fornøyd med prisnivået.

Omppdraget gjelder forberedende arbeid for Strindheimtunnelen ved østre innslag. En kort lokalveg skal etableres og en annen skal utvides fra to til tre felt. Disse skal overta trafikken på E 6 tidlig neste år. Denne trafikken blir ikke flyttet tilbake før Strindheimtunnelen åpnes tre og et halvt år senere. Entreprisen omfatter også bygging av støttemurer, omlegging av kabler og ledninger, og etablering av to permanente gang/sykkelvegunderganger. Den ene blir 15,6 meter lang og 4 meter bred, den andre blir 17,2 meter lang og 5 meter bred.