Flying Start låner ut disse jollene, fra den engelske produsenten Racing Sailboats, til foreningers og grupper som ønsker å lære barn å seile. (Bilde: Asbjørn Goa)
Walker Bay 10 med Rid og seil. (Bilde: Asbjørn Goa)
Motorene i Goldfish 36 P1 Supersport er to 380 hk Yanmar Dmax dieselmotorer. (Bilde: Asbjørn Goa)
Goldfishtekniker Bjørn Erik Eriksen kunne fortelle at båten kunne gjøre 70-80 knop og at den hadde gjort det godt i Round Britain Offshore Powerboat Race . (Bilde: Asbjørn Goa)
Svenske Din båt hadde tatt turen til Norge for å vise frem Kungs-jullen. (Bilde: Asbjørn Goa)
Produksjonsansvarlig Per-Olav Hanssen kunne fortelle at selve båtdesignet hadde historie helt tilbake 1800-tallet, men modernisert med motor. Dieselmotoren er en 27 hk Mitsubishi Solé og i marsjfart hadde den et forbruk på ca. 1 liter i timen og båten kunne gjøre 7 knop. (Bilde: Asbjørn Goa)
Lars Loennechen hadde kanskje den båten med den artigste navnet: Arme riddere. Seilbåten er forøvrig en Archambault A40RC. (Bilde: Asbjørn Goa)
Floatlift levert av Boatlift Norge hever båten fra vannet og holder kjølen borte fra havets ulumskheter. Denne modellen hadde også tak. (Bilde: Asbjørn Goa)
Daycruiseren Askeladden S6 Sport med sine 6,35 meter en en av høstens nyheter. Den har en bensinmotor på opp til 220 hk som gjør 39 knop. (Bilde: Asbjørn Goa)
Askeladden Commuter 11 har en lengde på 11,20 meter, veier 9 tonn og er utstyrt med 2x380 hk Cummins QSB 5,9. (Bilde: Asbjørn Goa)
Skipperen har full kontroll med Zeus Pod Drive, som vil si to kontraroterende propeller som kontrolleres med en joystick. Commuter 11 kan til og med posisjoneres dynamisk uavhengig av vær og vind. (Bilde: Asbjørn Goa)
Nedgang til det bakre soveromet og bad. Prislapp for alt: ca. 4 millioner. (Bilde: Asbjørn Goa)
Skibsplast 660DC lanseres på Båter i sjøen. Den har en lengde på 6,60 meter og veier rundt 1600 kg. Med 143 hk diesel gjør den rundt 31 knop. (Bilde: Asbjørn Goa)
Cockpiten inneholder gode seter og baksetet er av "back-to-back"-type med solsengfunksjon. (Bilde: Asbjørn Goa)
Cockpiten til Silver Condor 730 med karbondetaljer. Båten lages av Alufiber som vil si at innerliner er i glassfiber og skrogkonstruksjonen aluminium. Lengde 7,27 meter, vekt 1400 kg og motor opp til 300 hk. (Bilde: Asbjørn Goa)

BILDESERIE: Båter i sjøen