Høyfast stål og ni motorer

Astra stasjonsvogn tilbys med fem ulike bensin- og fire CDTI dieselmotorer. De yter fra 80 til 200 hk.

Viktigere er dreiemomentet, selve arbeidsevnen: Det går fra 125 til 320 Nm.

Bilen kan bestilles nå, forhandlerne får den i utstillingslokalene i oktober. Astra har for eksempel et adaptivt, interaktivt chassissystem kalt IDSPlus - noe skal jo ting hete! Det tilbyr elektronisk støtdemperkontroll, lykter som lyser "rundt svinger" (knyttet til styringen), og en stabilitetspakke for kjøring med tilhenger.

Takket være det påkostede hjulopphenget sies stasjonsvognen å ha nesten like gode kjøreegenskaper som sedanversjonen.

Baksetet, som kan justeres frem eller tilbake 105 millimeter, kan skyves forover når du trenger mer bagasjeplass. Dette øker bagasjeplassen til 1135 millimeter, sammenlignet med 1072 mm med standard baksete.

Med nedfellbart forsete kan maksimal lastelengde økes til 2,75 m.Det integrerte, elektroniske chassis-systemet, der sensorene for ESP Plus, ABS og CDC hele tiden kommuniserer via et raskt CAN, skaper dynamiske kjøreegenskaper.

Motorutvalget omfatter ECOTEC diesel- og bensinmotorer med slagvolum fra 1,4 og 2,0 liter og effekt fra 90 til 200 hk/66 -140 kW. I tillegg til 1,9 CDTI med 150 hk/, den kraftigste dieselen i denne klassen, utvider den nye 1,9 CDTI med 120 hk/ dieselutvalget for Astra til fire alternativer.

Dieselmotorene kan leveres med vedlikeholdsfritt partikkelfilter.

Astra-motorene tilfredsstiller kravene i utslippsstandard Euro4.