BELØNNES: Prisen for Årets seniorinitiativ går til Det Norske Veritas DNV Maritime og Lillesand produkter for vilje til å ansette og utnytte kunnskapene til eldre ansatte. (Bilde: colourbox.com)

Får pris for god seniorpolitikk

Prisen for Årets seniorinitiativ går til Det Norske Veritas DNV Maritime og Lillesand produkter for deres vilje til å ansette og utnytte kunnskapene til eldre ansatte.

Kampanje

DNV får blant annet prisen for sin rekrutteringskampanje rettet mot seniorer. Framfor å løpe etter nyutdannede ingeniører, valgte virksomheten å gå den motsatte veien gjennom en kampanje rettet mot mennesker som har levd en stund.

Kampanjen resulterte i over 200 søknader, og det ble totalt ansatt omkring 20 ingeniører. I ettertid erfarer DNV Maritime en økt mengde av søknader i ordinære stillinger fra seniorer.

Nettverk

Lillesand Produkter får prisen blant annet for sitt Seniortorg, som fungerer som et treffpunkt for erfaringsutveksling, selvstudier, veiledning og ikke minst motivasjon og mestring. Lillesand Produkter har etablert et nettverk med over 200 virksomheter i Aust-Agder.

Seniortorget fungerer som en rekrutteringsmarked der virksomhetene kan finne kandidater for fast jobb, for vikariater eller engasjement.

©NTB