SAMLET: Styreleder i Ernst & Young, Erik Gudbrandsen (f.v.), sammen med vinnerne av Ernst & Young Entrepreneur Of The Year-prisene innen tjenester (Ståle Kyllingstad), handel (Øivind Tidemandsen) og industri (Ole-Eirik Lerøy). (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
REODOR: ARM Norway AS/Falanx Microsystems vant årets Reodorpris. Tronheimsbedriften mottar prisen for sin teknologi for grafikk til bærbare apparater, som mobiltelefoner. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
DOBBEL VINNER: To priser på en kveld gjør at Ståle Kyllingstad, IKM Gruppen, har god grunn til å smile. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
INDUSTRIVINNER: Årets vekstskaper innen industri ble Ole-Eirik Lerøy, konsernleder i Lerøy Seafood Group ASA. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
TEKNISK INNOVASJON: Edvard Sørgård og Mario Blazevic mottok Reodorprisen for Falanx Microsystems. "De har utviklet en teknisk innovasjon som forbedrer prosesseringsytelsen og grafikken kraftig for mange applikasjoner," sa juryen. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
PÅ TOPP: Ståle Kyllingstad (i midten) fikk overrakt prisen som Ernst & Young Entrepreneur of The Year 2006 av Siv Jensen, formann i Frp, og Erik Gudbrandsen, styreleder i Ernst & Young. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
BETYDELIG VEKST: "Vekstskaperen har gjennom kombinasjon av organisk vekst og strategiske oppkjøp utviklet virksomheten fra en lokal og nasjonal distributør til en betydelig internasjonal produsent, foredler og distributør," var juryens begrunnelse for å gi Ole-Eirik Lerøy, Lerøy Seafood Group, entreprenørprisen innen industri. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
KOMMERSIALISERING: Kari Traa AS vant Innovasjon Norges kommersialiseringspris for sin kleskolleksjon. "Annerledes design, med en heldig kombinasjon av tradisjon og nyskaping," var juryens begrunnelse. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)
INNOVASJONSRAPS: Norsk Matraps BA i Østfold vant den nasjonale Bygdeutviklingsprisen 2006 for utviklingen og markedsføringen av oljene i Odelia-serien. (Bilde: Per Thrana / Coxit PR)

Entreprenørenes prisaften